Привличаме туристи от САЩ с реклами в Ню Йорк, Бостън и Лас Вега 22.07 | 16:50

Представянето на България по света ще струва 30 млн. лв. годишно

От iNews.bg

България ще има рекламни билбордове в Ню Йорк. Това съобщи във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в изнесено заседание на Националния съвет по туризъм в курорта Златни пясъци.

Паната ще бъдат позиционирани на знакови за американския мегаполис места. На билбордовете, чието поставяне ще стане през октомври-ноември, ще бъдат представени български културно-исторически забележителности, предаде бТВ.

С общината в Ню Йорк ще бъдат договорени и други инициативи за рекламиране на България. Освен в голямата ябълка страната ни ще бъде рекламирана и в Бостън, Вашингтон, Лос Анжелис и Лас Вегас.

През септември трябва да бъде окончателно готова програмата за националната туристическа реклама през 2018 г., допълни министърът. По предварителни данни ще бъдат необходими 30 млн. лв., за да бъдат изпълнени планираните инициативи. Дали ще бъде осигурен този бюджет, ще стане ясно след предстоящите разговори с министерството на финансирате.

Акцент в националната реклама на България догодина ще бъдат основните целеви пазари за страната ни, от които посрещаме най-много гости, посочи Ангелкова. По думите й страната ни ще се рекламира и в перспективни пазари като Китай, Япония, Индия, Близкия Изток, САЩ и Канада.

Ангелкова каза още, че ще се залага основно на дигиталния маркетинг и реклама и различни онлайн активности. Основният фокус ще бъде върху удължаването на сезоните, развитието на културно-историческия и балнео и СПА туризма.

Министърът заяви, че предстои да бъдат представени за обществено обсъждане нови маршрути, които ще представят балнео- и СПА възможностите на страната ни. С разработката им са ангажирани експерти от министерството, туристическия бранш в партньорство със здравното министерство.

През ноември на туристическото изложение в Лондон за пръв път България ще представи 3D-виртуално изображение на част от културно-историческото си наследство, допълни Ангелкова.

Тя уточни, че министерството работи по пилотен проект за пространствено дигитализиране на популярни обекти, на първо време ще бъдат представени 20 забележителности, сред които Рилският манастир, Царевец, Варненската катедрала, крепостта Червен.

На изложението в Лондон ще се предлагат миникопия на тези обекти, които ще бъдат отпечатвани от 3D принтер, като сувенири за посетителите на българския кът.

"През тази година, освен увеличение на гостите, имаме и ръст на приходите", похвали се министърът. За периода януари-май приходите в сектора са над 1,5 млрд. лв. - с 15% повече в сравнение с 2016 г.

Тази тенденция за увеличение на средствата показва, че макар и с малки стъпки, у нас започват да идват по-заможни туристи, смята Ангелкова. Според нейните очаквания това лято ръстът на туристи ще е между 7 и 10%, а на приходите - между 8 и 11%.

Водещи