САЩ борят кризата с привличане на чуждестранни туристи 05.10 | 12:48
За първи път в своята история САЩ разработват на държавно ниво рекламна кампания

За първи път в своята история САЩ разработват на държавно ниво рекламна кампания за привличане на чуждестранни туристи, съобщава ИТАР-ТАСС.
Америка трудно преодолява последствията от тежката финансово-икономическа криза, особено в сферата на заетостта. Предишният модел на икономически ръст, основан на необузданата консумация, вече не работи. В търсене на нови източници на доходи Белият дом преди една година си постави задачата за 5 години да удвои американския експорт.
По данни на Комитета за подпомагане на пътуванията всеки чуждестранен гост харчи в Америка близо 4 000 долара – за хотел, ресторанти, магазини, развлечения. За обслужване на туристите се създават и допълнителни работни места – например едно на 35 гости.
Корпорацията беше учредена миналата година към Конгреса на САЩ под формата на държавно-частно партньорство. Тя ще бъде финансирана от бюджета със 100 млн. долара, при условие че набави още толкова от частни източници.
По последни данни на Министерство на търговията на САЩ доходите в страната от туризъм за 2010 г. възлизат на повече от 134 млрд. долара. Най-голям принос имат канадците, японците и британците, които са похарчили в САЩ съответно 20,8 млрд, 14,6 млрд и 11,6 млрд долара. Китайските и бразилските туристи са внесли в САЩ над 5 млрд. долара всяка. За Индия тази сума достига 4 млрд. долара
Все още не е изяснено в кои страни и на какви езици ще бъде рекламирана Америка. Но се знае например, че на Китай ще бъде обърнато специално внимание.
Известно е, че за много чужденци Америка е труднодостъпна не само по финансови причини, но и заради визовия режим. Комитетът ясно си дава сметка за това и смята да поддържа профилни лобистки организации, които да работят за облекчаване на визовите ограничения с администрацията и Конгреса на САЩ.
Главното конкуретно преимущество на САЩ в борбата на туристическия пазар комитетът вижда в широкия спектър от предлагани възможности
"Другите страни може да имат прекрасни плажове , величествени планини и прекрасни градове, но почти никъде няма такова разнообразия, каквото има в Америка" заявява представител на комитета.
Водещи
-
НАП проверява нередности при цените и касовите бележки
Ако установите и видите нередности, подавайте сигнали към НАП
16.09 | 17:40
-
Испания ще бойкотира следващото издание на Евровизия, ако Израел вземе участие
Макар и други европейски страни да са заплашвали да се оттеглят от конкурса, Испания е първата...
16.09 | 17:20
-
От днес са отворени данните за градския транспорт на София
Приложения и сайтове вече ще могат да показват в реално време след колко минути идва...
16.09 | 17:02
-
Ердоган сравни Нетаняху с Адолф Хитлер
Ердоган изрази надежда, че "фронтът на човечеството ще получи по-широка подкрепа" за Палестина...
16.09 | 16:45
Най-четени
-
Депутатът от ПП-ДБ Ивайло Мирчев отправи остри критики към Делян Пеевски
Критики към стила на управление
16.09 | 10:45
-
МОН подготвя нормативна уредба за езикова интеграция на ученици
Децата от малцинствените групи, които не разбират или слабо владеят български език от...
16.09 | 13:15
-
Желязков свиква първо заседание на Националния борд по водите в изпълнение на решението на Народното събрание
Целта на Националния борд по водите е да координира действията за преодоляване на водната...
16.09 | 09:45
-
Столичното дружество "Топлофикация София" потъва в още по-дълбока финансова криза
Веригата на задълженията продължава, тъй като "Булгаргаз" на свой ред дължи на...
16.09 | 10:59