Собственик на верига хотели по морето: Българският турист никога не е бил от значение за нас 31.07 | 15:00

Ние като бранш сме подценили комуникацията с българския турист, тъй като той никога не е бил важен за нас като процент от влизащите туристи. Това отчитаме като наша грешка, обясни Веселин Данев

От iNews.bg

"Нервен сезон, нещата започнаха добре като резервации. В един момент, това което очаквахме като резервации в последната минута не се случваше заради новините, които идваха от Украйна", каза в предаването "120 минути" Веселин Данев, собственик на голяма верига хотели по Българското Черноморие.

"Основният пазар до преди няколко години бе германският по цялото Черноморие. Германците много силно реагират на близостта на конфликта в Украйна. Непрекъснато се говори за мини и за стената на Каховка. Другата причина е логистиката. Този пазар се обслужва от български чартърни оператори, които са наети от германските туроператори", добави той.

Данев подчерта, че над 500 000 резервации от Германия е имало в България, но в момента ще са около 100 000, което е по-малко от Чехия.

"Винаги има черни овци в стадо. Самият консуматор на новини е доста податлив на такива скандалните новини за морето ни."

"Основната част от нощувките на входящия туризъм се осъществява в хотели, които са доста квалифицирани. Редовно печелят международни награди. Самият факт, че толкова много туристи идват в продължение на години трябва да ни говори, че съотношението между цена и качество е на подходящото ниво", обясни хотелиерът.

"Ние, за разлика от други наши колеги, не можем да си позволим да вдигнем с много цените. Движим се със западноевропейска инфлация. Има повишение на цените, но то е далеч от повишението на разходите".

"В момента чужденците са мнозинство в нашите хотели - 2 към 3 е отношението спрямо българите"

"Възможно е плажовете у нас да не са на концесия - това трябва да е ангажимент на общините. Този разход обаче трябва да бъде помислено как да бъде поет. Стопанисване на един плаж е сериозен ангажимент - спасители, медицинско обслужване, почистване и др."

"Няма драма с този сезон, въпреки апокалиптичните картини, които се рисуват. Има много неща, които може да се направят, но се иска комуникационна стратегия. Това че българските туристи са малко, не означава, че не са важни за нас. Ние като бранш сме подценили комуникацията с българския турист, тъй като той никога не е бил важен за нас като процент от влизащите туристи. Това отчитаме като наша грешка. Ако българският турист ни даде възможност, ще го убедим в доброто съотношение цена-качетво", допълни още бизнесменът.

Водещи

Най-четени