Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи 16.03 | 18:29
Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите

Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.
Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.
Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.
Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.
Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.
Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.
Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.
Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.
Водещи
-
Meteo Bulgaria: За нищо на света НЕ ПАЛЕТЕ ОГЪН!
Междувременно от "Зелени Балкани" преброиха изгорели 32 бели щъркела и 6 костенурки.
08.08 | 17:59
-
НЗОК започна беседи за здравните права в домовете за възрастни хора
На тях специалисти ще обясняват какви са здравноосигурителните права на живеещите в тях, а...
08.08 | 17:40
-
Няма точен график за доставката на изтребителите F-16 за България
Планирането на полетите от САЩ до България на нашите самолети F-16 Block 70 е сложен и...
08.08 | 17:20
-
Бойко Димитров: Екипът на Васил Терзиев не се е разпаднал
"Още в началото на мандата в Столична община бяхме наясно, че ще сме в много трудна ситуация и...
08.08 | 16:59
Най-четени
-
От днес, 8 август, цените на стоките и услугите в България трябва да са представени в две валути – и в лева, и в евро
Етикетите трябва да показват с еднакъв шрифт двете цени, но няма изискване коя да е водеща –...
08.08 | 09:59
-
Европа е застрашена от нов смъртоносен наркотик в пъти по-силен от хероина и фентанила
Пред бТВ Стефан Бакалов, началник на отдел "Борба с наркотрафика" в Агенция Митници, заяви, че...
08.08 | 12:59
-
Константин Динчев се присъединява към екипа от водещи в bTV Новините
Телевизионният журналист Константин Динчев се присъединява към утвърдения екип от водещи в...
08.08 | 13:30