Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи 16.03 | 18:29
Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите

Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.
Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.
Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.
Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.
Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.
Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.
Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.
Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.
Водещи
-
Зеленски заяви, че с очите си иска да види „пълния и окончателен край на войната в Украйна“
„Разчитаме на европейското единство зад Украйна и работим за него. Всички искаме сигурно...
05.03 | 17:58
-
Депутатът от "Възраждане" Искра Михайлова беше отстранена от днешното пленарно заседание
След подновяване на заседанието председателката на парламента Наталия Киселова измени...
05.03 | 17:40
-
Петков: България трябва да бъде в центъра на Европа и да вземе европейската позиция
Съпредседателят на "Продължаваме промяната" критикува и изготвения от кабинета "Желязков"...
05.03 | 17:20
-
Пътуваме до морето с частни влакове още това лято
Превозите ще се изпълняват с електрически мотрисни влакове, като обещанието е за високо ниво...
05.03 | 17:00
Най-четени
-
Държавният бюджет за тази година влиза на първо четене в пленарната зала на Народното събрание
Рискове пред финансовата рамка
05.03 | 09:27
-
Задава ли се втора грипна вълна
Това каза главният държавен здравен инспектор Ангел Кунчев в предаването „Твоят ден” по NOVA...
05.03 | 13:45
-
Нинова: Върви се към приключване на войната в Украйна
"Огромна грешка е, ако всички пари отиват за оръжия."
05.03 | 09:59
-
Валерия и транспортният бос Ваньо Алексиев вече не се крият
Някои от последователите на Алексиев, който е спряган за най-богатия българин, се усъмниха...
05.03 | 13:59