Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи 16.03 | 18:29
Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите
Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.
Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.
Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.
Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.
Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.
Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.
Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.
Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.
Водещи
-
По-големи, по-силни и по-чести протести от януари, прогнозира Евгений Кънев
Този бюджет може да бъде приет силово, но въпросът е, че ще има много големи последици за...
08.12 | 21:00
-
Връчиха трофея на Никола Цолов за второто му място ъвъв Формула 3
Догодина "Българския лъв" ще бъде титуляр във Формула 2 и отново ще се състезава за отбора на...
08.12 | 20:45
-
Иван Таков: Кризата с боклука в София ще се задълбочава
Основната причина според общинския съветник е забавянето в процедурите по закупуването на...
08.12 | 20:30
Най-четени
-
Politico: ЕС иска България да поеме гаранция от 1,2 млрд. евро по заема за Украйна
Репарационният заем ще е обезпечен със замразените руски активи, а всяка държава-членка ще...
08.12 | 13:10
-
Желязков: Оттегленият бюджет беше възможен за мнозинството, настоящият - приемлив за социалните партньори
Имаме своята вина, защото търсихме подкрепата на мнозинството, а не на синдикатите и...
08.12 | 13:20
-
“НЕ на омразата!” - членове и активисти на ДПС, в защита на демокрацията, сигурността и стабилността на България
"Това е нашият отговор на тези, които са безотговорни към бъдещето на хората, за да осъществят...
08.12 | 10:15