Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи 16.03 | 18:29
Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите
Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.
Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.
Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.
Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.
Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.
Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.
Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.
Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.
Водещи
-
„Възраждане" внесе проекторешение за излизане на България от СЗО
По думите му, причините са две.
31.01 | 13:30
-
Ефект на снежната топка - бойкот на магазините на Балканите заради високите цени
Ефект на снежната топка на Балканите. Гражданите на няколко балкански страни организираха в...
31.01 | 13:00
-
Плащаме по-високи сметки за вода заради старите тръби
Какво представляват новите щрангове?
31.01 | 12:45
-
Февруари идва със студ и сняг: Очакват ни до -12
„Това понижение на температурите, което започва от понеделник, ще се отрази почти на цялото...
31.01 | 12:15
Най-четени
-
Таксиметрови шофьори ще проведат протест днес пред Терминал 2 на летище София
Призив към пътниците
31.01 | 09:30
-
Костадинов с критика към българското правителство и начина, по който се реагира на случая със задържания в Швеция български кораб „Вежен“
Искания към правителството
31.01 | 09:55
-
Борисов направи коментар пред медиите по актуални теми в кулоарите на парламента
Той коментира, че не познава Пепи Еврото и никога не го е виждал
31.01 | 10:30
-
Семерджиев: Съжалявам и моля за по-малка присъда
В края на септември м.г. ВКС заседава отново по казуса, но се наложи делото да бъде...
31.01 | 11:15