Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи 16.03 | 18:29
Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите
Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.
Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.
Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.
Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.
Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.
Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.
Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.
Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.
Водещи
-
Йотова: Трябва да направим всичко възможно, за да опазим гражданския мир в страната
На въпрос дали се опасява, че предстоящите протести и контрапротести могат да доведат до...
09.12 | 17:59
-
Сергей Станишев: Очаквам приемането на еврото с тревожен оптимизъм
Бюджетна дисциплина
09.12 | 17:20
-
ИА ГИТ: Oстаналите дни отпуск от 2023 г. могат да се използват до края на 2025 г.
Работодателят може да разреши на работниците и служителите да използват всички дни отпуск,...
09.12 | 17:00
Най-четени
-
Meteo Balkans: Идва ли "звярът от Изток" за Коледа?
Към момента изглежда, че декември ще бъде по-топъл от първоначалните прогнози – поне до 15–20...
09.12 | 14:30
-
Изтичат над 116 хил. безплатни винетки
Най-много безплатни винетки изтичат през януари - 62 682 бр.
09.12 | 12:15
-
Общо 26,6% от учениците в момента употребяват тютюневи изделия
С колко ще поскъпнат цигарите от 1 януари 2026 г.
09.12 | 13:00