Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи 16.03 | 18:29
Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите
Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.
Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.
Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.
Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.
Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.
Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.
Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.
Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.
Водещи
-
Пламен Димитров: Очаква се да има национална вълна от протести
“Социалното недоволство ще избухне и ние ще го водим”, закани се президентът на КНСБ.
26.12 | 18:00
-
Въвежда се задължителен тест за алергия преди боядисване във фризьорски салон от догодина
От бранша предупреждават, че някои от изискванията са непосилни и може да се стигне до...
26.12 | 18:00
-
При минус 8° спасиха двама премръзнали туристи под Черни връх
От агенцията уточняват, че става дума за мъже, които са били облечени с дънки, анцуг и по...
26.12 | 17:30
-
Печатницата на БНБ продължава работа и след въвеждането на еврото
Машините за банкноти са универсални и не се нарязват, сменят се само печатните форми
26.12 | 16:30
Най-четени
-
Сняг и заледени пътища затрудниха движението в страната 3
Засегнати бяха отделни населени места в областите Видин, Монтана и Враца.
26.12 | 10:15
-
Проф. Рачев: Очакват ни ледени дни в цялата страна
И посочи студен фронт на картата, който според него може да предизвика леки превалявания на...
26.12 | 13:00
-
Телевизиите в бясна конкуренция в новогодишната нощ
Много звезди и хубава музика ще има и в празничната програма на Нова тв. В навечерието на...
26.12 | 13:15
-
Временно е затворен Проходът на Републиката заради катастрофирал камион
Причината е катастрофирал камион, уточняват от агенцията. Превозните средства изчакват на...
26.12 | 15:15