Туризмът на бъдещето – умни хотели и интерактивни клиенти 08.03 | 11:28

Нищо чудно скоро на рецепцията да ни посрещат роботи

От Нели Минчева

До десет години при пристигането си в хотел е много вероятно на рецепцията да бъдем посрещани от роботи. Всичко в хотелските стаи ще бъде автоматизирано, включително, ако го желаем, социалните контакти с останалите гости на хотела – чрез вътрешна система за комуникация, позволяваща ни да се завързваме запознанства, без да напускаме стаята.

Около това виждане се обединяват световните експерти в сектора, става ясно от доклад на германската консултантска компания IPK International, чиято дейност е фокусирана върху туристическата индустрия.

"Умните хотели" са само една от възможностите пред туристите на бъдещето. Очаква се още да се разпространят масово хотелските вериги, които предлагат миниатюрни стаи, подходящи само и единствено за сън, каквито вече има в някои азиатски градове. Основна целева група на тези хотели са туристите, разполагащи с малки бюджети.

За друга група от клиенти – стремящите се към опознаване на най-модерните тенденции – ще бъдат развивани "авангардни" хотели, превръщащи почивката по-скоро в приключение, отколкото в традиционно удобно прекарване на отпуската или ваканцията.

Вманиачените по здравословния начин на живот също могат да бъдат доволни – все повече хотелски вериги занапред ще залагат на странни диети и активни занимания за гостите си, които хем да отмарят, хем да отслабват и да поддържат формата си.

При всички положения сегментирането се смята за основна тенденция в близките години. А с масовата употреба на интернет собствениците на хотели биха могли само да спечелят, ако последват препоръките за персонално отношение към всеки клиент.

Очаква се съвсем скоро да се нароят социални мрежи, в които хора със сходни интереси да препоръчват или критикуват посетени туристически обекти. Освен за потребителите и хотелиерите, такъв тип общуване би могъл да бъде полезен и за маркетолози на известни марки на разнообразни продукти и услуги, стремящи се да опознаят най-желаната аудитория – тази, която иска и може да си позволи да пътува и отсяда в повече или по-малко луксозни хотели.

Водещи

Най-четени