Туризмът на бъдещето – умни хотели и интерактивни клиенти 08.03 | 11:28
Нищо чудно скоро на рецепцията да ни посрещат роботи
![Туризмът на бъдещето – умни хотели и интерактивни клиенти](http://inews.bg/pictures/76325_1004.jpg)
До десет години при пристигането си в хотел е много вероятно на рецепцията да бъдем посрещани от роботи. Всичко в хотелските стаи ще бъде автоматизирано, включително, ако го желаем, социалните контакти с останалите гости на хотела – чрез вътрешна система за комуникация, позволяваща ни да се завързваме запознанства, без да напускаме стаята.
Около това виждане се обединяват световните експерти в сектора, става ясно от доклад на германската консултантска компания IPK International, чиято дейност е фокусирана върху туристическата индустрия.
"Умните хотели" са само една от възможностите пред туристите на бъдещето. Очаква се още да се разпространят масово хотелските вериги, които предлагат миниатюрни стаи, подходящи само и единствено за сън, каквито вече има в някои азиатски градове. Основна целева група на тези хотели са туристите, разполагащи с малки бюджети.
За друга група от клиенти – стремящите се към опознаване на най-модерните тенденции – ще бъдат развивани "авангардни" хотели, превръщащи почивката по-скоро в приключение, отколкото в традиционно удобно прекарване на отпуската или ваканцията.
Вманиачените по здравословния начин на живот също могат да бъдат доволни – все повече хотелски вериги занапред ще залагат на странни диети и активни занимания за гостите си, които хем да отмарят, хем да отслабват и да поддържат формата си.
При всички положения сегментирането се смята за основна тенденция в близките години. А с масовата употреба на интернет собствениците на хотели биха могли само да спечелят, ако последват препоръките за персонално отношение към всеки клиент.
Очаква се съвсем скоро да се нароят социални мрежи, в които хора със сходни интереси да препоръчват или критикуват посетени туристически обекти. Освен за потребителите и хотелиерите, такъв тип общуване би могъл да бъде полезен и за маркетолози на известни марки на разнообразни продукти и услуги, стремящи се да опознаят най-желаната аудитория – тази, която иска и може да си позволи да пътува и отсяда в повече или по-малко луксозни хотели.
Водещи
-
Депутатите в лют спор за назначенията в кабинета (ОБЗОР)
Разногласията са и за избора на регулаторите
06.02 | 21:00
-
Протест затвори бул. "Симеоновско шосе" (Видео)
Жители на столичния квартал "Малинова долина" недоволстват срещу презастрояването на квартала
06.02 | 20:45
-
Първан Симеонов: ПП-ДБ и Радев заложиха капан на Бойко Борисов
Ще видим много тежки дебати за бюджета, регулаторите, изборното законодателство, прогнозира той
06.02 | 20:00
Най-четени
-
Кола се вряза в камион на "Тракия", има жертва и тежко ранен ОБНОВЕНА
Въведен е обходен маршрут
06.02 | 13:13
-
Управляващи и опозиция пак в спор: На плюс или на минус ще е хазната за януари
Депутатите изслушаха финансовия министър за „дупката“ в бюджета
06.02 | 13:45
-
45% от българите одобряват президента Радев
Изследването е осъществено в периода от 25 януари до 2 февруари 2025 година, като са...
06.02 | 12:00
-
Барикадиралият се бизнесмен се предаде
Въоръженият бил в дълбока депресия, пийнал преди да се залости
06.02 | 18:00