Туристическият министър поиска повече дуални паралелки 15.09 | 13:00

Той уточни, че в момента тези класове са около 10, а е хубаво да бъдат двойно и дори тройно повече

От iNews.bg

Би било добре да бъде засилено  дуалното обучение в училищата, които подготвят кадри в сферата на туризма,  каза днес във Варна служебният министър на туризма  Илин Димитров . Той уточни, че в момента тези класове са около 10, а е хубаво да бъдат двойно и дори тройно повече.

Кадрите, които подготвят професионалните  гимназии, колежите и университетите у нас за туризма , се реализират много добре, допълни Димитров. Според него тези учебни заведения са гръбнакът на бранша, като през последните години взаимодействието между тях, бизнеса и неправителствения сектор се е засилило много. Добре е да се  създадат програми, които удължават заетостта в туризма,  да има например осигурени обучения преди или след сезона, каза още министърът. Според него с разработването на тези идеи е редно да се заеме следващото редовно правителство.


Във Варна днес министър  Димитров  откри новата учебна година в професионалната гимназия по туризъм. Той подари на учебното заведение икона на Св. Богородица и му връчи грамота за  цялостен принос в подготовката на бъдещи професионалисти за туризма.

По-късно министърът се включи и в тържественото откриване на учебната година в Икономическия университет в града. Висшето заведение посреща академичната 2022/23 г. с нова хибридна облачна инфраструктура и иновативно сътрудничество с български университети. Новата хардуерна конфигурация от сървъри и  мрежови компоненти на ИУ е годна за създаване на Big Data  съдържание и изкуствен интелект. Тя включва и сървъри за видео обработка и системи за видео лекции и упражнения. Създадени са условия за електронно базиран учебен процес въз основа на споделянето на ресурси между  университета и партньорите по проекта  - Техническия университет – Варна, Висшето военноморско училище "Никола Й. Вапцаров" и Шуменския университет. 

Освен споделената хибридна  облачна инфраструктура, учебните заведения  имат и споразумения за съвместно обучение на студенти. В рамките на проекта са създадени четири специалности, пилотният прием по които се реализира от тази учебна година.

Най-четени