Филмът за Слънчев бряг показвал пиянството на британската младеж 02.10 | 09:41

Според хотелиери обаче това е платена антиреклама

От Десислава Маданска

Филмът на британската телевизия BBC за българския курорт Слънчев бряг не е част от кампания срещу българския туризъм, а филм за пиянството на британската младеж. Това коментира Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма, пред bTV.

По думите му всичко това може да се случи навсякъде - където има туристи, има всичко.

"Това е проблем за пиянството на английската младеж. Това е проблем на Великобритания", смята Драганов.

Според него филмът няма да се отрази негативно на българския туризъм. Той подчерта, че при излизането миналата година на информации относно представянето на страната ни като алкохолна дестинация, през тази е отчетен ръст от 8%.

По думите му има и британски платежоспособни туристи, които се интересуват от историята и културата на България и обикалят тракийските гробници, както и такива, които ходят на сафари в Източните Родопи.

"Работил съм с Великобритания дълго време и съм гледал многократно подобни филми за английски младежи, това не е проблем от вчера", подчерта Драганов.

Според хотелиери от Слънчев бряг обаче филмът бил тенденциозен, зловреден и злонамерен и представлявал платена антиреклама за българския туризъм.

Според Веселин Налбантов, собственик на хотела, в който е отседнал екипът на британската медия, в писмото до него целта на посещението им е била описана подвеждащо.

В писмото пишело, че телевизията иска да покаже плажовете, водните развлечения, нощния живот.

"Т.нар. bar crawl е изключително изкривен във филма. Това по принцип е рекламно мероприятие. В кадър бяха вкарани изключенията", коментира Димитър Николов, който работи като организатор на бар турове в Слънчев бряг.

"Ако същите хора бяха отишли в Мюнхен по време на Октоберфест, тенденциозно показвайки какво се случва там, никой няма да им го позволи!" заяви още той.

Според Николов в една обиколка могат да участват максимум 200 души, но обикновено са около 100, а всяка вечер има по около шест такива обиколки.

Водещи

Най-четени