Българският туризъм не е достигнал нивата от преди ковид пандемията, въпреки ръста на посещения по Черноморието ни този сезон.
Като основни причини от бранша посочват геополитическата обстановка, по-малкото чартърни полети към България, ремонта на Дунав мост и конкуренцията на съседни страни.
Въпреки атрактивните оферти по Северното Черноморие, много от хотелите бяха пълни само в пика на сезона.
"Това, което в момента е най-плашещо, започнахме да губим и сигурните ни пазари като румънци, поляци, защото конкуренцията около нас е по-силна и ги привлича", заяви Станислав Стоянов, хотелиер.
"Ако говорим като приходи - да, те са най-високите, но това е най-вече заради инфлацията, но разходите също се повдигнаха на бизнеса и затова бизнесът не е много доволен от сезона", допълни Стоян Маринов, Варненска туристическа камара.
Не се сбъднаха и очакванията на бранша за по-дълъг туристически сезон. Въпреки необходимостта от спешни мерки, не се прави достатъчно в тази посока, недоволстват хотелиерите.
"Курортът е празен. Доколкото знам в Балчик е същата работа. Събота и неделя се вижда някакво движение от околните градове и села, но през седмицата е мъртвило. Сега е моментът за неосъществените помощи за пенсионери, за държавни работници с тези прословути ваучери. Но отново нищо не е направено", добави Станислав Димитров, управител на хотел в Кранево.
"Този ремонт на Дунав мост - Русе, който по средата на сезона го започнаха активно, доведе до голямо отблъскване на доста туристи, които досега си идваха по нашето Северно Черноморие", коментира Станислав Стоянов, хотелиер.
По-малко туристи дойдоха у нас това лято и заради намаления брой на местата в самолетите до България.
"За месеците май, юни и юли сме с 1 милион нощувки по-малко, отколкото през силната 2019 година. Има желаещи да почиват по нашето Черноморие, но когато няма седалки, достатъчно капацитет те избират конкурентни дестинации", заяви Стоян Маринов, Варненска туристическа камара в ефира на БНТ.
"От това, че няма чартъри губим туристи от Германия, Централна Европа, Франция, от цяла Западна Европа", каза още Станислав Стоянов, хотелиер.
Според експерти сега е най-подходящият момент да бъде организирана силна информационна кампания, насочена към пазарите в Западна Европа, която да убеди туристите, че България е сигурна дестинация, въпреки сложната геополитическа обстановка.
Водещи
-
Вътрешният министър: „Гранична полиция“ ще се увеличи с 864 нови служители
Митов съобщи, че в рамките на управленския мандат престои поетапно увеличаване на капацитета...
10.03 | 16:59
-
Румен Радев: Инсинуациите, че саботирам модернизацията на Българската армия, са некоректни
Президентът: Европа не трябва да тласка Украйна към военна ескалация
10.03 | 16:45
-
Александър Лукашенко назначи нов премиер на Беларус
Преди да бъде назначен за премиер, 49-годишният Турчин бе председател на Минския регионален...
10.03 | 16:19
-
Глобиха старозагорка, отглеждаща 15 котки в апартамент
От Звено „Инспекторат" съобщиха, че това е втора глоба за жената по същата причина. При...
10.03 | 15:00
Най-четени
-
Прокуратурата: Побоят над метеоролозите е достоен за книга на Стивън Кинг
Неизяснени мотиви и странно поведение
10.03 | 13:30
-
"Ангели на пътя" бесни на Емрах Стораро
В България загиналите и убитите на милион население са 82.
10.03 | 13:15
-
Има ли някаква мистория с парите, които взима наша известна тв водеща?
Покрай новата рубрика на Цветанка Ризова се разшумя и по този въпрос.
10.03 | 14:15
-
Иван и Андрей разкриха истината: Как се манипулира рейтингът на предаванията
Битката между Нова телевизия и bTV за вниманието на зрителите е по-ожесточена от всякога
10.03 | 12:30