Българският туризъм не е достигнал нивата от преди ковид пандемията, въпреки ръста на посещения по Черноморието ни този сезон.
Като основни причини от бранша посочват геополитическата обстановка, по-малкото чартърни полети към България, ремонта на Дунав мост и конкуренцията на съседни страни.
Въпреки атрактивните оферти по Северното Черноморие, много от хотелите бяха пълни само в пика на сезона.
"Това, което в момента е най-плашещо, започнахме да губим и сигурните ни пазари като румънци, поляци, защото конкуренцията около нас е по-силна и ги привлича", заяви Станислав Стоянов, хотелиер.
"Ако говорим като приходи - да, те са най-високите, но това е най-вече заради инфлацията, но разходите също се повдигнаха на бизнеса и затова бизнесът не е много доволен от сезона", допълни Стоян Маринов, Варненска туристическа камара.
Не се сбъднаха и очакванията на бранша за по-дълъг туристически сезон. Въпреки необходимостта от спешни мерки, не се прави достатъчно в тази посока, недоволстват хотелиерите.
"Курортът е празен. Доколкото знам в Балчик е същата работа. Събота и неделя се вижда някакво движение от околните градове и села, но през седмицата е мъртвило. Сега е моментът за неосъществените помощи за пенсионери, за държавни работници с тези прословути ваучери. Но отново нищо не е направено", добави Станислав Димитров, управител на хотел в Кранево.
"Този ремонт на Дунав мост - Русе, който по средата на сезона го започнаха активно, доведе до голямо отблъскване на доста туристи, които досега си идваха по нашето Северно Черноморие", коментира Станислав Стоянов, хотелиер.
По-малко туристи дойдоха у нас това лято и заради намаления брой на местата в самолетите до България.
"За месеците май, юни и юли сме с 1 милион нощувки по-малко, отколкото през силната 2019 година. Има желаещи да почиват по нашето Черноморие, но когато няма седалки, достатъчно капацитет те избират конкурентни дестинации", заяви Стоян Маринов, Варненска туристическа камара в ефира на БНТ.
"От това, че няма чартъри губим туристи от Германия, Централна Европа, Франция, от цяла Западна Европа", каза още Станислав Стоянов, хотелиер.
Според експерти сега е най-подходящият момент да бъде организирана силна информационна кампания, насочена към пазарите в Западна Европа, която да убеди туристите, че България е сигурна дестинация, въпреки сложната геополитическа обстановка.
Водещи
-
Кметът Терзиев: Протестът на шофьорите е незаконен и несправедлив
Пети ден София е без наземен градски транспорт, метрото работи
18.05 | 15:00
-
Даниел Вълчев: В обществото нямаме консенсус кой труд колко струва
Деканът на Юридическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ се надява стачните действия да не...
18.05 | 14:00
-
Интронизацията: Папа Лъв XIV зае Светия престол (ВИДЕО,СНИМКИ)
Понтификът даде тон на своето папство с призив да се спре експлоатацията на природата и...
18.05 | 13:45
Най-четени
-
Австрия е победителят на Евровизия тази година
Оперният певец JJ с емоционалната песен Wasted Love очарова милиони по света
18.05 | 10:20