Българският туризъм не е достигнал нивата от преди ковид пандемията, въпреки ръста на посещения по Черноморието ни този сезон.
Като основни причини от бранша посочват геополитическата обстановка, по-малкото чартърни полети към България, ремонта на Дунав мост и конкуренцията на съседни страни.
Въпреки атрактивните оферти по Северното Черноморие, много от хотелите бяха пълни само в пика на сезона.
"Това, което в момента е най-плашещо, започнахме да губим и сигурните ни пазари като румънци, поляци, защото конкуренцията около нас е по-силна и ги привлича", заяви Станислав Стоянов, хотелиер.
"Ако говорим като приходи - да, те са най-високите, но това е най-вече заради инфлацията, но разходите също се повдигнаха на бизнеса и затова бизнесът не е много доволен от сезона", допълни Стоян Маринов, Варненска туристическа камара.
Не се сбъднаха и очакванията на бранша за по-дълъг туристически сезон. Въпреки необходимостта от спешни мерки, не се прави достатъчно в тази посока, недоволстват хотелиерите.
"Курортът е празен. Доколкото знам в Балчик е същата работа. Събота и неделя се вижда някакво движение от околните градове и села, но през седмицата е мъртвило. Сега е моментът за неосъществените помощи за пенсионери, за държавни работници с тези прословути ваучери. Но отново нищо не е направено", добави Станислав Димитров, управител на хотел в Кранево.
"Този ремонт на Дунав мост - Русе, който по средата на сезона го започнаха активно, доведе до голямо отблъскване на доста туристи, които досега си идваха по нашето Северно Черноморие", коментира Станислав Стоянов, хотелиер.
По-малко туристи дойдоха у нас това лято и заради намаления брой на местата в самолетите до България.
"За месеците май, юни и юли сме с 1 милион нощувки по-малко, отколкото през силната 2019 година. Има желаещи да почиват по нашето Черноморие, но когато няма седалки, достатъчно капацитет те избират конкурентни дестинации", заяви Стоян Маринов, Варненска туристическа камара в ефира на БНТ.
"От това, че няма чартъри губим туристи от Германия, Централна Европа, Франция, от цяла Западна Европа", каза още Станислав Стоянов, хотелиер.
Според експерти сега е най-подходящият момент да бъде организирана силна информационна кампания, насочена към пазарите в Западна Европа, която да убеди туристите, че България е сигурна дестинация, въпреки сложната геополитическа обстановка.
Водещи
-
Бойко Борисов: Аз съм зависим само от Господ (ВИДЕО)
Зависим може да бъде само този, който е слаб. Ние, когато сме първи, когато сме победители, не...
23.09 | 17:55
-
Пеевски за новите обиди на Николоски: Да защитим честта на България!
Ако в България има адекватни държавни институции и служби, вицепремиерът и транспортен...
23.09 | 18:10
-
Николоски: Оставка може да ми поискат премиерът или народа
Недопостумо е България да се меси във вътрешните ни работи, заяви вицепремиерът на РСМ
23.09 | 18:00
Най-четени
-
България ще поиска от ЕК забрана за внос на яйца с произход Украйна
Това ще се случи на предстоящото днес заседание на Съвета на Европейския съюз по земеделие и...
23.09 | 10:40
-
Столично училище осъмна в реклами на райски газ
Втора английска езикова гимназия "Томас Джеферсън" е била облепена със стикери с кюар кодове
23.09 | 12:01
-
Пеевски с нова критика срещу президента
Радев нагнетява обществено напрежение, НС трябва да отхвърли ветото за адвокатурата още на...
23.09 | 10:20