Цакат ли ни с грамажа в ресторантите? 13.03 | 19:37

Съставени са 1034 акта за различни нарушения през 2013 г.

От Цанка Донкова

Цакат ли ни с грамажа в ресторантите? Все по-често клиентите на заведения получават менюта, в които липсват цени и грамажи. За това алармират от Комисията за защита на потребителите. Други констатирани нарушения са, че удостоверенията за категоризация в някои от обектите не са поместени на видно място, а надписите дори заблуждават потребителите за техния вид, наименование и категория, съобщава в. "Монитор".

През миналата година инспекторите на комисията са направили 8990 проверки в туристическите обекти. Те са съставили 1034 акта.

Други често срещани гафове са необявяването на цените на нощувките и другите предлагани услуги, липса на регистър на туристите, както и предлагане на нощувки и храна в обекти, които не са категоризирани.

Проверки в офисите на туроператори пък са установили, че има неточности при предварителната информация за организирани пътувания и в издаваните ваучери.

"Временно са затворени 169 туристически обекта, от които 148 са заведения за хранене и развлечения", уточняват от КЗП.

Потребителите трябва да бъдат изключително внимателни при покупката на хранителни стоки не само в супермаркетите, но и в малките магазинчета. Важно е да се обръща внимание на обозначенията, както при предлагането на стоки в промоция, така и при продажбата им на редовни цени.

"Изключително важно е да се уверите, че посочената цена се отнася за продукта, който ви интересува", се казва в съветите на комисията.

Цената пък трябва да е поставена на видно място в непосредствена близост до него, освен това е задължително да включва всички данъци и такси. Когато изборът се спре върху стока, чиято продажна цена е съставена от отделни елементи със съответни продажни цени, сборът от продажните цени трябва да бъде изписан ясно и точно като крайна цена.

Водещи

Най-четени