Хамилтън спечели полпозишън за Гран при на Сингапур 22.09 | 17:16

МакЛарън за пореден път доминира в квалификациите

От Даниел Любомиров

Люис Хамилтън спечели втори пореден полпозишън през сезон 2012 и ще стартира от върха на решетката в Гран при на Сингапур. Британският пилот на МакЛарън доказа, че е пълновластен господар на пистата "Марина Бей" в третата квалификация, когато отвя конкуренцията с най-бързата си обиколка – 1:46.362 минути.

Световният шампион Себастиан Фетел не можа да се покачи по-нагоре от 3-тото място, като в крайна сметка остана на повече от половин секунда зад лидера, но изненадващо бе изпреварен от Пастор Малдонадо. Пилотът на Уилямс блесна в последните 2 минути на сесията и си спечели правото да стартира втори в състезанието.

На 4-та позиция се нареди Дженсън Бътън, следван от водача в класирането при пилотите Фернандо Алонсо. Пол Ди Реста заслужи поздравления за 6-тото си място, което се оказа по-добро постижение от това на Марк Уебър с Ред Бул и на Ромен Грожан с Лотус. Десетката допълниха състезателите на Мерцедес Михаел Шумахер и Нико Розберг, които като цяло изглеждаха достатъчно доволни още с класирането си за К3.

Квалификация 1

Въпреки че в действителност нито един от фаворитите не бе в сериозна опасност от отпадане толкова рано, интригата в първите 20 минути присъстваше постоянно. Проблемите за Ред Бул и МакЛарън идваха от факта, че техните пилоти окупираха челните места в средата на К1, но записаха времена между 1:48 и 1:49 минути с меките гуми на Пирели, които бяха по-твърдите консистенции за пистата "Марина Бей".

Внезапно в последните 10-ина минути от сесията отборите от средата на таблицата започнаха да въртят бързи обиколки със супермеките гуми, което заплашваше комфорта на пилотите от 12-то място надолу.

В крайна сметка размествания имаше единствено в топ 5, където Ромен Грожан и Кими Райконен се наредиха първи и трети, по-скоро за да проверят темпото си със супермеките гуми. Под Ди Реста пък завърши втори и направи отлично впечатление с Форс Индия – индикация за класиране в третата квалификация, което трябваше да се сметне за успех от екипа.

В крайна сметка единственият изненадващ пилот сред отпадналите беше Камуй Кобаяши, който имаше проблем с баланса на колата си още вчера на тренировките. Той ще стартира от 18-та позиция, а зад него се нареждат Виталий Петров, Хейки Ковалайнен, Тимо Глок, Шарл Пик, Нараин Картикеян и Педро де ла Роса.

Квалификация 2

Бруно Сена се превърна в първия сигурен отпадащ в К2, защото удари задницата на болида си в стената на излизане от завой 21, след което трябваше да се върне в бокса и да спре мотора си. Екипът на Уилямс нямаше да са доволни от представянето на бразилеца, особено при положение, че в петък той също се блъсна в предпазните прегради на тренировките.

Иначе Ромен Грожан също одра задните си гуми в бариерите, като видимо нямаше поражения по болида и продължи със сесията си. В челото Люис Хамилтън успя да изпревари Себастиан Фетел, а Дженсън Бътън беше трети три минути преди края. Фернандо Алонсо и Марк Уебър бяха следващите в класирането, които без особени трудности се наредиха в топ 10.

Михаел Шумахер, Серхио Перес и Ромен Грожан до последно трябваше да се борят за мястото си в К3 в последните 2 минути на сесията. Французинът с Лотус се представи отлично и дори записа по-добро време от Бътън. Маса се оказа в беда, след като Нико Хюлкенберг записа шесто време в последната секунда на К2 (в последствие пилотът на Форс Индия нямаше да удържи тази позиция).

Маса се провали в последната си бърза обиколка и остана извън топ 10, докато Михаел Шумахер се представи блестящо и подобри постиженията си до момента през деня, класирайки се 9-ти.

Така отпадналите бяха: Нико Хюлкенберг, Кими Райконен, Фелипе Маса, Серхио Перес, Даниел Рикардо, Жан-Ерик Верн, Бруно Сена.

Квалификация 3

Двата МакЛарън-а и Фетел излязоха първи на пистата, докато Алонсо предпочете да поостане още няколко минути в бокса. Хамилтън беше със супермеките гуми, а останалите двама на пистата – с меки. 1:47.238 беше първата бърза обиколка на Бътън, но Хамилтън го "издуха" с почти 1 секунда. Фетел изненадващо остана 3-ти, като във всичките сектори на пистата той беше доста по-бавен, въпреки проблемите на МакЛарън със заключването на предните гуми при завои.

Чак в последните 3 минути Алонсо реши да излезе на пистата и да направи своите бързи обиколки, докато МакЛарън-ите и Фетел бяха в бокса за "освежаване". Грожан също заложи на стратегия като тази на Алонсо, докато имаше вероятност някои от другите пилоти изобщо да не излязат на трасето.

В последните 90 секунди състезателите на Мерцедес се отказаха да излизат повече на пистата.

Финалният напън на Фетел го класира едва 3-ти, и то на 0.6 секунди след Хамилтън, както и зад приятната изненада на К3 Пастор Малдонадо, който завърши 2-ри. Бътън остана разочарован на 4-тото, следван от Фернандо Алонсо на 5-та позиция.

Водещи