Караме в опасни тунели поне до есента на 2018 г. 15.02 | 10:32

Тол таксите ще осигурят достатъчно пари на АПИ, за да ремонтира пътищата навреме, казва бившият й шеф

От iNews.bg

Шофьорите в България ще трябва да преминават през опасни тунели поне до есента на 2018 г. Това стана ясно от думите на бившият директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков. Според него за ремонта на установените преди дни опасни съоръжения ще бъде необходим период от около година и половина. И то при наличието на необходимите средства. Той предупреди и че действията на държавата по отношение на пътищата са погрешни.

"Тичаме след вятъра. Установяваме проблема, степенуваме и започваме от най-тежкия. Като го решим, понеже няма дългосрочна програма заради липса на целево финансиране за определена дейност, чакаме да се появи следващият проблем, за да финансираме спешно него със средства от държавния бюджет. Системната липса на средства в АПИ не дава възможност на нито един ръководител да изгради дългосрочна стратегия – не само по отношение на тунели и съоръжения, но и по отношение на цялостната инфраструктура и състоянието ѝ, от което обществото е недоволно", обясни Чайков пред БНР.

Той отбеляза, че преди време е имало подготвена програма за внасяне в Министерския съвет с предложение за заемно споразумение със Световната банка. То е било за отпускане на около 100 млн. лева за ремонт на около 60 от най-опасни мостови съоръжения. В предложението са фигурирали около 70 обекта. Специално проучване тогава е набелязало опасните виадукти и мостове. Идеята е била с този заем да се осигури ускорено финансиране на ремонтните дейности по тези съоръжения, така че да не чакат на скромните възможности на бюджета на АПИ, обясни още Чайков. Имало е и последващи опити въпросната програма да бъде представена на Министерството на финансите, но второто правителство на Бойко Борисов, според Чайков, е неглижирало държавните инвестиционни заеми в частта им, касаеща АПИ.

Според бившия шеф на Агенцията проблемът с хроничния недостиг на пари за ремонти и поддръжка на пътищата може да се реши при въвеждането на тол таксите. Ако това се случи, тогава вече АПИ ще разполага с необходимия ресурс за ремонтите. Чайков предупреди обаче, че все пак има риск нещата да се "побългарят" и ефектът от новата система да не бъде такъв, какъвто трябва.

Водещи

Най-четени