Искат строги правила за рециклиране на кораби в Европа 24.03 | 13:24
Корабите да се рециклират само в съоръжения, безопасни за работниците, иска ЕК
Европейската комисия предложи правила, които гарантират, че европейските кораби ще се рециклират само в съоръжения, които са безопасни за работниците и не вредят на околната среда. Това става ясно от съобщение на Брюксел.
Всяка година се рециклират над 1 000 големи стари търговски кораба - танкери и контейнеровози, при което се използва металният скрап. Много европейски кораби обаче завършват живота си на плажовете на Южна Азия в съоръжения, които не отговарят на стандартите.
В тези съоръжения в повечето случаи липсват мерки за защита на околната среда и за безопасност, необходими за справяне с опасните материали, съдържащи се в корабите за рециклиране, като азбест, полихлорирани бифенили (PCB), трибутилкалай и маслени утайки.
И следствието е голям брой произшествия и рискове за здравето на работниците, както и до силно замърсяване на околната среда.
С новите правила, които ще бъдат под формата на регламент, се предлага система за наблюдение, сертифициране и даване на разрешения за големи търговски мореходни съдове, които плават под знамето на държава-членка на ЕС, като се обхваща целият им жизнен цикъл от строителството до експлоатацията и рециклирането.
Тази система се гради върху приетата през 2009 г. Хонконгска конвенция за безопасното и екологосъобразното рециклиране на кораби. Днешното предложение цели бързото изпълнение на конвенцията, без да се чака нейното ратифициране и влизане в сила — процес, който обаче ще отнеме няколко години.
Съгласно новата система европейските кораби трябва да изготвят инвентарен опис на опасните материали на борда и да кандидатстват за сертификат за инвентарен опис. Количеството на опасните отпадъци на борда (включително остатъци от товари, мазут и др.) трябва да се намали, преди предаването на кораба в съоръжение за рециклиране.
Съоръженията за рециклиране на кораби трябва да отговарят на набор от изисквания, свързани с околната среда и безопасността, за да могат да бъдат включени в списък на разрешените съоръжения, валиден в целия свят.
На европейските кораби ще бъде разрешено да бъдат рециклирани само в съоръженията от списъка. Някои от изискванията, които трябва да бъдат изпълнени от съоръженията за рециклиране на кораби, са по-строги от тези, предвидени в Хонконгската конвенция.
Това ще осигури по-добра проследимост за европейските кораби и ще гарантира, че отпадъците, получени вследствие на демонтажа (и евентуалните опасни материали, които съдържат), се управляват по екологосъобразен начин.
Водещи
-
БАБХ затвори обекти и забрани продажбата на 200 000 яйца
Най-честите нарушения, заради които са съставени актове на търговците са лоша хигиена, изтекъл...
14.05 | 14:10
-
Николай Василев: Има четири фактора, а не един, за приемане на еврото
България има шанс да бъде приета в еврозоната от 1 януари 2025 г., но въпросът опира до...
14.05 | 14:00
-
Двама 14-годишни с алкохолно натравяне след бал, единият е в кома
Тежко пострадалото момче е откарано в "Пирогов" тази сутрин
14.05 | 13:50
-
Доц. Мангъров посочи кои ваксини трябва да станат задължителни
По думите му COVID пандемията е нанесла много тежки поражения върху имунизационната практика
14.05 | 13:40
Най-четени
-
Божанков: Малкият дявол. Всеки на наше място би мисли така
Раненото дете е сестра на моята съпруга. Рожденият ден е на майката на друго дете. Нашите деца...
14.05 | 09:30
-
ПП-ДБ внесоха искане за свикване на извънредно заседание на Народното събрание
Вносители на искането за извънредно заседание на парламента са съпредседателят на ПП-ДБ Кирил...
14.05 | 11:16
-
ВМРО: Новината токът за бита ще поскъпне от юли мина някак между капките
Време е всички да излезем от димките, които постоянно ни хвърлят и да осъзнаем, че положението...
14.05 | 10:15
-
За първи път у нас има възможност лекарствата за децата със Синдром на растежа да се поемат от Здравната каса
През годините у нас над 350 деца са приемали хормон на растежа. Към момента те са 55 и всички...
14.05 | 08:42