Автоматизират регистрите за лични данни с проект по ОПАК 25.01 | 17:29

Проектирането на услугите е в напреднал етап, търси се изпълнител

От Деляна Петкова

Регистрите за БУЛСТАТ, актовете за смърт, раждане и брак, личните данни (гражданско и административно обслужване - ГРАО), имотите и кадастърът са част от 100-те услуги, които ще бъдат напълно автоматизирани в рамките на проекта "Развитие на административното обслужване по електронен път".

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа по Оперативната програма "Административен капацитет" (ОПАК) и е съфинансиран от ЕС чрез Европейския социален фонд.

Проектирането на услугите е в напреднал етап, а след избора на изпълнител има готовност да започне тяхната реализация. Усъвършенстването на избраните услуги ще намали значително времето за тяхното изпълнение.

Например, Агенция по вписванията издава в момента около 260,000 удостоверения годишно, свързани със Закона за кадастъра и имотния регистър. Тези документи няма да бъдат необходими след въвеждането на електронната услуга за междуведомствена служебна проверка на съответната информация, обясняват от Министерството на транспорта и информационните технлогии и съобщенията.

Други цели на проекта са промени в нормативна уредба, които да улеснят бързото и поетапно въвеждане на електронното управление, както и обучение на служители от централната и общинската администрация.

Представителите на браншовите организации оцениха високо представеният системен подход  и визия за изпълнение на проекта. Те заявиха желание за още по–тясно сътрудничество при обсъждането на конкретни предстоящи стъпки в  областта на електронното управление.

Водещи

Най-четени