КЗП: През последните 3 години потребителското доверие се повишава, но бавно 10.05 | 11:32
Семейните финанси, спестяванията и нивото на безработица са основните фактори, които му влияят
Има една по-скоро позитивна настройка у потребителите относно това каква е средата, в която те биха могли да пазаруват и да спестяват. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, потърсен от Радио "Фокус" за коментар на изнесените от Националния статистически институт данни за ръст на потребителското доверие у нас. Той допълни, че от 2015 г. насам постъпателно и плавно индексът на потребителското доверие отбелязва повишение. Маргаритов обясни, че този индекс, елемент от цялостната икономическа ситуация в страната, е свързан с няколко компонента, като например финансовото състояние и спестяванията на домакинствата, факторът безработица и т.н.
Маргаритов отбеляза, че икономическото развитие като цяло също бележи ръстове и това е отразено и в други, извършвани от НСИ проучвания. "По-важното от наша гледна точка е, че потребителите, с които ние ежедневно имаме контакт и чиито проблеми по повод пазаруване се опитваме да разрешим в нашата Комисия, изпитват сравнително константно спокойствие относно това, че биха могли да планират в някаква степен покупки, включително на по-скъпи неща, спестявания – да имат очаквания как би могло да се развива тяхното потребителско поведение в следващите дванадесет месеца, например", каза той.
Председателят на КЗП посочи, че в последните три години потребителското доверие трайно се повишава, макар и не много рязко. Когато има някакви тенденции, те не се развиват революционно, а по-скоро следват някаква постъпаталност. По думите му, от една страна това е свързано с ръста на икономиката, като резултат от заложеното в бюджета и макрорамката. А от друга – с дейността на институциите, към които потребителите се обръщат, когато имат някакви проблеми при тяхното ежедневно пазарно поведение. "Те трябва координирано и стройно да си вършат работата и да могат да създават допъллнителна увереност у потребителите, че – освен благоприятната среда за пазаруване, когато има нелоялна търговска практика или друго нарушение от страна на търговците, ще има кой да реагира адекватно, за да може да бъде преодолян съответният проблем", изтъкна той.
Според Маргаритов допълнителните усилия на институциите, включително на общоевропейско ниво, за подобряване на потребителската защита също имат отношение към покачването на потребителския индекс. Той даде за пример отпадането на таксите за роуминг, предстоящите промени, които ще дадат възможност за обезщетение в т.нар. "ситуации на масови вреди" и пр.
"Важно е да има положителна плавна тенденция. Надявам се това да бъде пренесено и върху потребителското поведение и планирането на разходите ни, за да може всичко да е наред", завърши председателят на КЗП.
Водещи
-
Череши на цена от 50 лева за килограм се продават вече у нас
Рекордната цена държи сергия на Четвъртък пазара в Пловдив.
26.04 | 17:59
-
През първите дни на първото десетдневие май месец се очаква да бъде необичайно по-хладен
Очакваните валежи през месец май ще са около нормата.
26.04 | 17:45
-
Метрото ще има две нови станции в квартал „Люлин“
Успоредно с изграждането на метрото ще бъде разширен и булевард „Царица Йоанна“ и ще бъдат...
26.04 | 17:30
-
Актуализират се таксите за в системата на предучилищното и училищното образование
Явяването повторно на матура ще струва 35 лева за всеки изпит
26.04 | 17:15
Най-четени
-
ЦИК отказа участието на партия „АТАКА“ на Волен Сидеров в изборите две в едно на 9 юни
Причината Комисията заличи регистрацията на партията е недостатъчен брой подписи за...
26.04 | 11:15
-
Днес ще е предимно слънчево
Максималните температури ще са между 16° и 21°, в София – около 16°.
26.04 | 09:15
-
Борисов: ГЕРБ е системна и принципна партия
„Равносметки се правят след изборите, рано е за такива“, допълни Борисов.
26.04 | 09:59