По-евтин iPhone нямало да има 11.01 | 15:10

Шефът на маркетинговия отдел на Аpple Фил Шилер поряза надеждите за нискобюджетен смартфон

От Георги Георгиев

Циркулиращите в последно време из медиите слухове за появата на нова евтина версия на хитовия iPhone на щатския електронен производител Apple се оказаха неверни. Опровержението бе дадено лично от шефа на маркетинговия отдел на Apple Фил Шилер в интервю за Shanghai Evening Times.

По думите на Шилер компанията му нямала намерение да започне производството на нискобюджетен модел, за да овладее по-голям пазарен дял от конкурентите си.

"Все повече хора използват смартфони в Китай, а част от производителите започват да разработват модели от нисък клас, с които да дадат алтернатива на по-скъпите си предложения. Но това не пътят, по който се развива продуктовото портфолио на Apple”, коментира Шилер пред китайската медия.

По този начин бяха опровергани твърденията, че Apple ще се откажат от следваната от самото начало стратегия да правят само скъпи смарфони от висок клас. Подобни съмнения в промяна на iPhone-стратегията се подсилват и от факта през годините най-скъпата компания в света пусна на пазара по-евтини версии на своя музикален плейър iPod (моделите Nano и Shuffle), както и мини версията на таблета си iPad. С тези продукти Apple се опитват да проникнат сред потребителите с по-ниски финансови възможности и да се наложат на развиващите се пазари.

Според най-новите данни на анализаторите от Gartner към момента Apple държат шест процента от глобалния мобилен пазар, както и 14% от пазара на смартфони. В интервюто си маркетинговият директор на Apple добави, че компанията му не се интересува толкова от процентния си дял, колкото от това да предложи възможно най-добрите продукти на своите потребители. "Пазарния дял е само страничен продукт", коментира Фил Шилер.

Въпреки категоричното опровержение на Шилер, слуховете за появата на нов, по-евтин iPhone едва ли ще изчезнат напълно. В миналото сме били свидетели на това как основаната от покойния Стив Джобс компанията е отричала информация за нови продукти и след това ги е пускала на пазара. Такъв бе случаят през 2005, когато Apple отричаха появата на нов iPod с възможност за гледане на видео, който се появи буквално седмици по-късно. Другия подобен случай бе с малкия 7,9-инчов iPad mini, който две години преди появата си бе отричан от Apple дори на принципно ниво.

Водещи

Най-четени