Авиационният ни пазар отчете ръст от 4% през 2013 г. 23.02 | 14:22
Прогнозите за настоящата година е за ръст между 3 и 5%

Авиационния пазар в България през миналата година се е разрастнал с 4% спрямо 2012 г.. През трите основни летищата София, Варна и Бургас с международни и чартърни полети са превозени близо 7 млн. пътници. Това посочи председателят на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) Светослав Станулов.
През изминалата година по международните редовни линии са превозени общо 4,12 млн. пътници от и до всички граждански летища в страната. Спрямо 2012 г. това е ръст от 2,5%, съобщава БТА.
Делът на редовните линии е 60%, а 40% са били чартърни полети. Делът на българските авиокомпании е 2,2 млн. превозени пътници. С чартърни полети са превозени общо около 2,7 млн. пътници, от които с български авиокомпании - 1,10 млн. пътника, което е 10% ръст спрямо миналата година.
От и до летището във Варна с 18%, е най-големият ръст в превозени пътници през изминалата година спрямо 2012. За останалите летища - София и Бургас - ръстът е 2%.
По вътрешни линии са превозени 354 хил. пътника за годината, като в участието на въздушните превози от и извън България основна роля има "България ЕР", следвани от "Болкан холидейз", "България ер чартър", "Ер Вия".
Четиримесечният чартърен сезон не може да покрие разходите за всички 12 месеца на годината, заради което част от авиокомпаниите изнасят флота си основно през зимата навън, посочва Станулов.
Българската авиация работи успешно по целия свят - Европа и Далечния Изток, Дубай, Виетнам, Пакистан, в Африка, и навсякъде по разширяване на пазара с успех, коментира той.
Според него българската авиация е била в криза две години, но загубите от 2-3 процента от 2009 и 2010 година са възстановени. "За последните 7-8 години нашите авиокомпании трябваше да сменят почти изцяло флота си, за да покрият регламентите на Европа”, припомни той.
Прогнозите ни за 2014 година е за ръст между 3 и 5%, подобно на миналата година, прогнозира Станулов.
26% е делът на нискотарифните авиокомпании. Една от основните пречки да нямаме още редовна линия до САЩ е проблемът на сигурността, за което има претенции от страна на американците към летище София.
Частна българска авиокомпания е изпълнила 42 полета до Сочи по поръчки на Световната федерация по ски, което е около 90% от всички полети, с които спортистите са били превозени.
На годишната си среща авиопревозвачите казаха още, че категорично не подкрепят идеята, лансирана от водещи туроператори и тяхното парламентарно лоби, за навлизане на колкото се може повече "лоу кост" компании, които да регулират българския пазар.
Водещи
-
Годишната инфлация през април е 3,5 на сто
Това показват данните на Националния статистически институт
15.05 | 14:30
-
Григор Димитров се отказа от участие в Женева
15.05 | 14:20
-
ЕК: TikTok нарушава дигиталните правила за рекламите
15.05 | 14:10
-
Кирил Петков: Натискат Терзиев от две страни - от СОС и от държавата
Съпредседателят на ПП-ДБ защити столичния кмет
15.05 | 14:00
Най-четени
-
„Възраждане“ със съвет към президента Радев
От партия "Възраждане" заявиха, че са изчакали да видят дали ще има институционален отговор от...
15.05 | 09:59
-
Михайлов: Призовавам президента да влезе в НС и да разбута кочината
Във връзката със стачката на градския транспорт в София той заяви, че проблемът идва от...
15.05 | 10:59
-
Зам.-кметът по финанси на София с предложения за решаване на проблемите в градския транспорт
Решенията са ясни, но изискват политическа воля за консенсус, според Василев.
15.05 | 11:28
-
Протестът на наземния градски транспорт в София под наслов "Достоен труд – достойно заплащане!
Учебният процес
15.05 | 10:30