Делян Добрев: За да се спаси ВМЗ-Сопот, трябват съкращения 15.01 | 08:35
Добрев бе категоричен, че за да се спаси завода, трябва да бъдат съкратени част от служителите му

"Хората, които ще се освобождават от работа, ще бъдат наемани по програмите на министър Тотю Младенов. Това е уговорено", обеща Добрев.
Благоприятният вариант за предприятието е то да бъде пуснато за приватизация без стратегия. По думите му, може би точно тя е довела до неосъществената приватизация, защото заради нея никой не е можел да уволни дори един служител от ВМЗ - Сопот.
Същевременно протестиращите служители от ВМЗ-Сопот нарекоха управляващите "гробари, които закопават две общини”. Хората отново се събраха на протест пред предприятието, след като в понеделник продажбата на машиностроителния завод се провали.
Служителите имат да получават 2,5 милиона лева от заплати, но не е ясно как ще си ги вземат, тъй като Агенцията за приватизация прекрати процедурата, след като единственият кандидат купувач внесе оферта, но не и задължителния депозит за участие. Така военният завод остана държавен.
Затова и хората, които вече са в принудителна гладна стачка, тъй като нямат пари, се обърнаха към държавата, която да им осигури глътка въздух с наливане на средства. Служителите, част от които вече са без ток заради неплатени сметки, заявиха, че искат три неща – работа, работа и пак работа.
Отправиха и призив към банките, към които имат кредити, да се обръщат към "държавата, към Бойко Борисов и към хората, които командват”.
От Агенцията за приватизация описаха три възможни сценария за бъдещето на ВМЗ-Сопот. Първият е да започне процедура за несъстоятелност. Вторият е да се приготви нова стратегия за приватизация, която да се внесе в парламента.
Третият предвижда предприятието да бъде извадено от списъка на стратегическите дружества и да се приватизира без стратегия. При него ще е възможна и продажба на ВМЗ на части.
Пред bTV шефът на Агенцията Емил Караниколов обяви, че държавата не е абдикирала от проблема, но няма как да опрости публичните задължения, нито кредитите, няма как и да осигурява приоритетно договори.
Той отрече обвиненията, че държавата е довела предприятието до дълг от 150 милиона лева, като обясни, че виновен за това е мениджмънтът през последните 20 години.
Все пак той изрази оптимизъм, че дружеството може да се развива.
Водещи
-
ВАС даде ход на делото за последния конкурс за избор на генерален директор на БНТ
Емил Кошлуков продължава да ръководи обществената телевизия вече почти три години след...
20.05 | 14:20
-
Кола се заби в трамвай, друг се запали
Инцидентите станали с мотриси по линии № 11 и 20
20.05 | 13:50
Най-четени
-
Синдикати: Готови сме отново за стачка в градския транспорт
Синдикатите са против сливането на транспортната система в едно дружество.
20.05 | 09:45
-
Метрото продължава да работи с допълнителни влакове въпреки възстановеното движение на наземния транспорт
Шестдневна блокада
20.05 | 08:45
-
Откриват паметник за лекарите, загинали от COVID-19
Паметникът се намира в двора на болницата, вляво от входа на параклиса.
20.05 | 10:15
-
Заплатите в обществените медии - с 15-20% по-ниски от тези в градския транспорт в София
След шестдневна стачка за по-високи възнаграждения наземният градски транспорт в София...
20.05 | 10:46