Китайците скоро ще завземат пазара на луксозни стоки 03.02 | 07:57
Зараждащата се средна класа в страната тотално променя културата си на харчене
Китай ще се превърне в най-големият пазар за луксозни продукти в света до 2020 г. Причина за това ще стане икономическият бум в страната и големият "потребителски апетит" на разрастващата се средна класа, която е силно привлечена от марковите стоки.
В предстоящите години китайските потребители, сред които броят на милиардерите не спира да се увеличава, ще осъществяват около 44% от световните покупки на луксозни чанти, автомобили, часовници, обувки и дрехи.
Предвиждането е направено в проучване, изготвено по поръчка на фокусираната върху азиатския регион брокерска компания CLSA, която е контролирана от инвестиционната банка Calyon (Crédit Agricole).
Секторът на луксозните стоки в Китай е оценяван на около 25 млрд. долара през 2009 г., или около 10% от световния пазар. Тук се включват разходите на потребители от Хонконг, Макао и Тайван, се уточнява в цитираното от АФП изследване.
Ако се вземат под внимание и разходите, направени от китайците в чужбина, делът достига 15 на сто.
"Благодарение на покачването на доходите си зараждащата се средна класа в Китай е на път да приеме нов начин на живот, който досега беше недостъпен за нея. Тя освен това изоставя културата на спестяване, за да я замени с потребителския начин на живот", се подчертава в проучването.
Авторите му допълват, че китайците обичат да демонстрират своето благополучие. Така например те не купуват скъпи вещи само за себе си, а и за своите близки и приятели.
В стремежа си да се възползват от тази генерална промяна, немалко световни компании за луксозни стоки трайно включват Китай в плановете си за развитие. Резултатът е налице – за Louis Vuitton страната вече е мястото, където живеят най-многобройните й клиенти.
За Gucci китайските клиенти са 18% от всички, за Bulgari – 14%, за Hermès – 11 на сто. Съвсем наскоро в Китай стъпи и италианският гигант Prada.
Според експертите ще се нароят и множество китайски луксозни марки, но по-скоро в традиционни за страната области, като например изработката на скъпи порцеланови изделия.
На фона на всичко изброено, не е чудно, че някои анализатори виждат Китай като лидер на пазара на луксозни стоки дори по-рано от прогнозираната от CLSA 2020 г. За PricewaterhouseCoopers (PWC) напълно реалистичен срок за постигането на това положение е дори 2015 г.
Според класацията на китайските богаташи, изготвена от списание Hurun, аналогична на изследванията, които прави Forbes, към днешна дата около 875 хил. души в страната притежават над един милион долара, а близо 200 от тях са милиардери.
Водещи
-
Грозев: Путин се опитва да манипулира Тръмп преди ултиматума от Белия дом
Доналд Тръмп неведнъж е заявявал, че е готов, желае и може бързо да сложи край на войната в...
06.01 | 20:15
-
Хампарцумян: Докато има кой да плаща, цените ще се вдигат
Търговците са в правото си да вдигат цени, подчерта финансистът
06.01 | 20:00
-
Българка плати 840 лв. за паркинг на летище София
Достъпът на автомобили до Терминал 2 на летище София се променя от 9 януари, съобщиха от...
06.01 | 19:30
Най-четени
-
Депутатите започват работа
Що се отнася до законодателната власт – ваканцията на депутатите приключи. Основната тема през...
06.01 | 09:45
-
Мнение: Ако не се състави кабинет с първия мандат, ще отидем на нови предсрочни избори
Политолозите Малинов и Буруджиева единни
06.01 | 10:30
-
Проф. Антоанета Христова: Избори напролет
Очаква се някой, който да поеме вълната на недоволството, смята политическият психолог
06.01 | 17:00
-
На 6-и януари православната църква чества Йордановден (Богоявление)
На този ден Йоан Кръстител покръства Исус Христос във водите на река Йордан.
06.01 | 09:04