НАП съобщиха, че само за периода между 3-17 юни някои стоки, например млечните продукти, са поскъпнали с между 5 и 25%. 20.06 | 11:00

Цената в магазина зависи и от качество и други фактори.

От iNews.bg

НАП съобщиха, че само за периода между 3-17 юни някои стоки, например млечните продукти, са поскъпнали с между 5 и 25%. Има и продукти, сред които някои видове минерална вода, които са поскъпнали с 40%.

В същия момент, преди дни от ДКСБТ съобщи за спад на цените. Има ли някакво противоречие? И дали 9 лева килограм череши на борсите, а в магазина към 20 лева, означава спекула и чиста надценка с над 100%?

НАП отчете поскъпване от 5 до 40% на основни храни и стоки

"Не означава съвсем това. Ние даваме информация за средните цени на едро по тържищата. Средната цена на черешите към 19 юни отива към 10 лева. Но има за 20, 15, 13”, заяви Владимир Иванов, председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.

Цената в магазина зависи и от качество и други фактори.

"В момента пазарът на едро е абсолютно стабилен”, заяви Иванов.

"Много е трудно да се каже кое е нормалната надценка. За един разходите за дистрибуция са едни, за друг нормата на печалба. В крайна сметка пазарът казва къде става сблъсъкът. Естествено надценки от 80-100% не са оправдани”, коментира Иванов.  

Той показа и други примери. При ориза от 20 май досега има 3 стотинки изменение, брашното – 2 стотинки, при олиото – 9 стотинки нагоре.

"Не е нормално да видим повече от 1-2 процента изменение в крайния продукт. Сега колегите са направили своето изследване. Гражданите гледат. Виждаме определени проявления в определени магазини. Контролните органи са на линия”, коментира Иванов.  

"Има пазарни места в София, които имат плюс 20%. Това си е просто висока норма на печалба. Нито дават по-добра услуга. Въпреки всичко там има определено търсене. В крайна сметка ние правим избора къде и как за пазаруваме. Вчера видях краставици на 7 лева при положение, че те на едро са под 2 лева”, обясни Иванов.

По данни на комисията цената на кашкавала от миналата година насам е нараснала със 7%, а на сиренето се е запазила.

"Пазарът няма пощада. Има много мощна ценова конкуренция. Най-лошият ефект е, че се стига до предлагане на лошо качество”, каза Иванов.

Водещи