Превозвачи искат държавата да регулира цените на горивата 24.02 | 12:04
От Българският съюз на товарните превозвачи поискаха възстановяване на акциза на доказано работещи транспортни компании

Българският съюз на товарните превозвачи (БСТП) изпрати протестно писмо срещу високите цени на горивата до Министерския съвет, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), Министерството на финансите и Народното събрание.
От съюза настояват държавата да регулира доставчиците на горива, като въведе контрол и наложи рестриктивни мерки и за ценообразуването, и за качеството на петролните продукти на пазара.
Превозвачите настояват още да се въведе механизъм за възстановяване на акциза за доказано действащи транспортни компании, както това се прави в Словения, Франция и други страни.
В писмото пише, че държавата е длъжна да стимулира транспортния отрасъл, посредством икономически механизми за частично подпомагане на българския транспортен бизнес. В противен случай последният се явява неравнопоставен конкурент на европейските транспортни компании.
Транспортът, като част от националната икономическа система, заема съществено дял както при формирането на БВП, така и в осигуряване на трудовата заетост, осигурява над 70% от износа и вноса на стараната, реализира националия и външнотърговския стокообмен и пр. и следва да бъде подпомаган, заключават от браншовата организация.
Те посочват, че кризата продължава вече трета година и не бяха предприети никакви антикризисни мерки за спасяване на автомобилния транспорт, като наричат бездействието на управляващите "геноцид".
"Дистрибуторите на горива сега използват смутната ситуация, за да насочат общественото недоволство към Министерския съвет, който не иска да намали акцизната ставка. В средата на 2008 г. имаше подобно покачване на цените на горивата, достигнали 2,60 лв., тогава оправдани с повишението на цените на суровия петрол в световен мащаб" посочват от БСТП. "Може ли държавата да си позволи да поеме още 9000 безработни от транспорта? Какво ще стане ако 2500 товарни автомобила престанат да се движат?", питат браншовиците.
Исканията на организацията са подкрепени от над 350 компании, с над 2 300 автомобили и над 9 500 служители, заети в транспортния сектор, както и обикновени граждани и обществени структури и формации, допълват още от съюза на товарните превозвачи.
Водещи
-
Каква програма предлага МОН на учениците през лятната ваканция
Кой контролира дейността на частните детски градини
24.06 | 18:00
-
Търсенето на имоти от висок клас продължава да нараства
Повечето купувачи търсят дом, подходящ за тяхното семейство.
24.06 | 16:59
-
Bloomberg: Война между Путин и НАТО ще струва над 1,5 трилиона долара
Стратегическото значение на Балтийските държави
24.06 | 16:45
-
Русия продължава с ударите: Жертви и разрушения в няколко области
В граничещия с Русия регион дрон е причинил смъртта на трима цивилни - осемгодишно дете, мъж и...
24.06 | 15:59
Най-четени
-
Терзиев: Има прекалено много коли в София, няма как лесно да се реши проблемът с трафика и с паркирането
Нека да гледаме всички елементи на услугата на градския транспорт за години напред и да дадем...
24.06 | 11:15
-
Синдикатите се противопоставят на частните железопътни превозвачи
Бизнесът вижда възможност за подобрение
24.06 | 11:45
-
Пети ден продължава акцията по издирване голямата дива котка в "Шуменското плато"
Призовават се хората, които забележат опасното животно да сигнализират на телефон 112 - без да...
24.06 | 10:30
-
Гергана Паси: Иран наистина е държавата без никакви приятели в света
Иран като заплаха за региона
24.06 | 12:59