„Чипита“ отнася 147 000 лв. глоба за рекламен клип 08.02 | 15:09
ВАС потвърди санкцията на КЗК срещу фирмата за заблуждаваща реклама
Върховният административен съд (ВАС) потвърди наложена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкция в размер на 146 922 лв. на "Чипита България" АД заради заблуждаваща телевизионна реклама. Компанията е рекламирала продукта си "7days Pizzeti" с видеоклип, създаващ впечатление у зрителите, че закуската е италианска, съобщиха от антимонополния регулатор. Решението на ВАС е окончателно и не подлежи на ново обжалване.
Гръцката рекламна агенция "Блек Чери", създала клипа, пък е глобена с 12 116 лв. ВАС е подкрепил изводите на КЗК, че вниманието на потребителя е насочено звуково и визуално към елементи, които целят да внушат италианския произход на стоката.
Създаването на погрешно впечатление у потребителите, води до увреждане на интересите на потребителите, е изводът на съда и на регулатора.
Рекламната кампания на "Пицети" беше изградена върху мафиотски сюжет в стилистиката на филма "Кръстникът".
Водещи
-
Тръмп подновява мирните преговори за Украйна
Инициативата на Белия дом идва на фона на ескалация на тежките руски атаки с дронове и ракети
19.11 | 13:19
-
Пеевски поиска закриване на правителствения авиоотряд
Излишни разходи за лукс и разточителство, това дразни хората, заяви лидерът на ДПС-НН
19.11 | 13:45
-
Eксперти очакват имотния пазар в България да се успокои след приемане на еврото
Достъпността на жилищата продължава да се влошав
19.11 | 13:30
Най-четени
-
Ученици и родители се обединяват срещу тревожна мода: „Ценоразпис“ за насилие сред децата
Според Мия най-важното са взаимната подкрепа и уважение. По думите на Петър мисията им е...
19.11 | 09:15
-
Илиян Василев: „Наш“ човек ще купи Фалкона, а правителството ще си вземе нов по-голям самолет
Исторически прецедент
19.11 | 10:15