Велико Желев нямало как да набие някого, защото нямал никакво време 08.03 | 10:45
Има разследващи органи, но няма как човек, ангажиран с толкова важни бизнес дела да отделя от ценното си време за подобни задачи. Това каза инж. Георги Златев от Браншова камара „Пътища“
![Велико Желев нямало как да набие някого, защото нямал никакво време](http://inews.bg/pictures/2389855_1004.jpg)
Странно е собственик или управляващ компания, работеща с милиони левове, който е уволнил дисциплинарно преди няколко дни служител за сериозни нарушения, да бъде обвинен, че заради 68 000 лева е нанесъл побой на този човек. Има разследващи органи, но няма как човек, ангажиран с толкова важни бизнес дела да отделя от ценното си време за подобни задачи. Това каза в "Тази сутрин" по бТВ инж. Георги Златев от Браншова камара "Пътища".
"Часове преди да бъде арестуван прокуратурата изисква документи за изграждането на Северната скоростна тангента. Съвпадение ли е това?", попита водещият Златимир Йочев.
Експертът, който е бивш служител на Агенция "Пътна инфраструктура", пък отговори, че данните, които са изнесени за ареста на Желев, са доста оскъдни, но всичко изглежда странно.
Инж. Златев е бил шеф на една от дирекциите в АПИ, уточни водещият.
"Вчера служебният вътрешен министър Иван Демерджиев призова прокуратурата да търси връзка между ареста на Желев, досъдебното производство, което вече е образувано срещу него за телесна повреда и изнудване, а от друга страна за съмнението за злоупотреби при изграждането на автомагистрала "Хемус". Именно негови фирми работеха там", припомня Йочев.
"Връщаме се към приказките на Мирча Кришан - "За каквото и да си говорим в крайна сметка се връщаме към краставицата", т.е. има обвинение към пътностроителен бос за някакво деяние и веднага се пришиват намеци за злоупотреби по съвсем различен казус", коментира гостът в студиото.
Строителството на магистрала "Хемус" е свързано с модела на авансовите плащания, изтъкна водещият.
"През тези три години аванс стана мръсна дума. Световна практика е, когато искате да постигнете добра цена за строителство, да се договорят двете страни с авансово плащане. В сроковете, в които бе предвидено изграждането на магистрала "Хемус", са отпуснати аванси, за да се случи бързо и на добра цена. От три години обаче има забавяне на строителството", каза инж. Златев.
"Това, че има дефекти, го виждат всички, които пътуват по пътищата, но разбрахте ли какъв беше проблемът в участъка до Стара Загора, който бе ремонтиран преди 2 години? Имаше проучвания, изследвания, но не е доклад със заключения. Същото е като твърденията, които бяха направени от министър Шишков на базата на една или две проби от 17-километров участък, като по техническите спецификации на АПИ на всеки 2 000 квадрата трябва да бъде вземана такава проба, т.е. нужни са 50, за да имаме обзорна картина", добави той.
Водещи
-
Политически партии подкрепиха позицията на Радев: Без български военни в Украйна
ОБЗОР
18.02 | 21:00
-
България сведе глава пред гибелта на Левски
Навършват се 152 години от обесването на Апостола на свободата
18.02 | 20:45
-
Пенсиите няма да се осъвременят от 1 юли по Швейцарското правило
Вместо това те ще бъдат увеличени от юли с 5 на сто
18.02 | 20:30
-
ПП „Възраждане” с позиция: Който изпраща войски в Украйна, рискува да влезе във война с Русия
Оттам уточняват, че мирният договор ще бъде между САЩ и Русия
18.02 | 20:15
Най-четени
-
Тежки дни за три зодии до края на зимата
18.02 | 13:45
-
Анализ на "Галъп": Кризата свършва, нова тройка на върха
Завърши цикълът на разтърсване на партийната структура
18.02 | 14:00
-
Демократична България (ДБ) излезе с остра критика към управляващата коалиция
Критика към "нормализацията"
18.02 | 09:59