Експертни съвети за максимална изгода от "Черния петък" 16.10 | 09:45
Подгответе се за "Черния петък" още от сега.
Подгответе се за "Черния петък" още от сега.
Планирането и проследяването на цените на желаните продукти в седмиците преди "Черния петък" е ключът към истински изгодни покупки, според Габриела Руменова, основател на онлайн платформата "Ние, потребителите". В интервю за предаването "Денят започва" по Българската национална телевизия, Руменова подчерта важността на информирания избор при пазаруване по време на популярната кампания за намаления.
Руменова обясни законовите изисквания за обявяване на намаления: "По закон, за да е истински намалена цената на една стока, тя трябва да е прилагана поне един месец преди кампанията за отстъпки. Това означава, че до седмица-две трябва да се стабилизират цените, от които ще се твърди, че е извършено някакво намаление."
Промяна в потребителското поведение
Експертът призова за промяна в потребителското поведение, насърчавайки хората да купуват продукти, защото са им необходими, а не само заради обявените намаления. Според проучвания, средната сума, която потребителите харчат по време на "Черния петък", е около 400 лева, което надвишава разходите за коледни и новогодишни подаръци.
Внимателно сравняване на цените
Руменова подчерта, че дори при реални намаления, потребителите трябва да сравняват цените между различни търговци. Тя обясни: "Ценообразуването е свободно и една и съща стока може да се намери в широк ценови диапазон при различни магазини. Така и без намаление може да я открием по-изгодно."
Права на потребителите при покупки с намаление
По отношение на правата на потребителите при покупки с намаление, Руменова потвърди, че законовата гаранция от две години остава в сила: "Търговецът може да не ни даде своя гаранция, но не може да ни отнеме законовата гаранция, която е до две години. Законодателят е дал този срок, тъй като е предположил, че това е периодът, в който може да се очаква да се прояви някакъв производствен дефект, който е съществувал към момента на продажбата."
Потребителски нагласи
Интересен факт е, че според анкета, проведена от БНТ, 73% от участниците заявяват, че не се възползват от кампаниите "Черен петък". Това показва, че значителна част от българските потребители остават скептични към подобни промоции.
Водещи
-
Наш изявен финансист иска да подготви хората за неприятна новина
В свой анализ финансистът Димитър Чобанов направи важно предупреждение:
16.12 | 15:15
-
Българка е сред най-влиятелните жени в света
Списъкът с най-влиятелните жени на 2024-а се определя по четири основни показателя:
16.12 | 14:59
-
Фондация "Искам бебе" алармира за намаляване на парите за инвитро процедури
По техни изчисления съкращаването на парите ще довете до поне 333 по-малко финансирани...
16.12 | 14:45
Най-четени
-
От следващата година стажът и възрастта за пенсия по общия ред се повишава
Тези, които няма нужния стаж, могат да се пенсионират по чл. 68, ал. 3 от КСО – през 2025 г....
16.12 | 10:15
-
Пада възрастовата граница на децата, които се пристрастяват към тютюнопушене
Тя обясни, че вейповете са много опасни, защото не се знае каква ще бъде реакцията на...
16.12 | 09:33
-
Днес празнуват всички с имената Марин, Марина, Маринела
Православната църква почита днес паметта на свети пророк Аге
16.12 | 09:09
-
"Топлофикация София": Огромни дългове, амортизирана мрежа, без пари за инвестиции и ремонти само при аварии
Председателят на Асоциацията на топлофикационните дружества Кремен Георгиев заяви в "България...
16.12 | 10:45