КЗП: Внимавайте с емоциите прерди да натиснете бутона "купи" в онлайн магазините 22.11 | 15:06
Така можте да се сдобиете с ненужни и не чак толкова евтини стоки, казва Димитър Маргаритов

Изкушението заради изгодната цена да си купим нещо, което не ни е потребно, е риск, който се среща при кампании от типа на "Черния петък”, посочи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БНР. Той цитира наскоро оповестено проучване, според което около половината от анкетираните съобщават, че ще си купят нещо не защото са планирали покупката, а поради това, че то ще бъде по-евтино.
"Особено при бързите темпове, с които се развива и онлайн търговията, понякога вземаме импулсивни решения и натискаме бутона "купи”. Съветваме хората да запазят потребителското си хладнокръвие. Има достатъчно време да се реализират всякакъв тип покупки, включително и непланирани”, коментира Маргаритов. "Когато сме в среда на атакуващи ни отвсякъде реклами за бомбастични проценти намаление, понякога може да се окаже, че това, което сме си купили, не само не ни е било необходимо, но и отстъпката не е чак толкова голяма”, добави председателят на КЗП.
Стоките да не са продавани на старата цена поне 30 дни и да се анонсират отстъпки е едно от най-разпространените нарушения по време на "Черния петък”. "Имаме такива случаи през минали години. Наблюдаваме определени електронни магазини и динамиката на цените на най-търсените продуктови групи стоки. Седмица или няколко дни преди настъпването на самия ден цените се увеличават. В рамките на "Черния петък” се анонсира процент намаление, но той не съответства на истината, като целта е потребителите да бъдат въведени в заблуда”, даде пример Маргаритов.
Некоректни са и гръмки анонси за намаления, които се отнасят само за няколко стоки в магазина. "Когато говорим за съвсем ограничен асортимент, тогава очевидно не е съразмерно анонсирането”, обясни председателят на КЗП. Той каза още, че механичен сбор на процентите намаления през непосредствено предшестващите кампанията "Черен петък” акции за отстъпки също е нарушение и заблуждава потребителите. "Трябва всеки път, когато анонсират някакво намаление, реалният процент да е спрямо старата цена – независимо, че тя е била намалена от своя страна. Старата цена е основата, върху която се изчислява реалният процент”, допълни Маргаритов.
Водещи
-
"Величие": Безпардонната алчност е печатът на тази власт
"Скандалът "Хаяши" е учебникарски пример как чрез измамливи схеми и институционално...
03.10 | 15:45
-
Потопът в Царево отмъкна сейф с пари на автосервиз
Водата е нахлула в администрацията на "Авто-Яни" и е помела всичко
03.10 | 15:30
-
BG-Alert в София задействан по погрешка?
Директорът на Столичния инспекторат твърди, че предупреждението е изпратено без знанието на...
03.10 | 15:20
-
ЕК: Стената срещу дронове ще защитава целия континент
Зачестилите нарушения на европейското въздушно пространство ще бъдат обсъдени следващата...
03.10 | 15:10
Най-четени
-
Алгафари с ключов извод: Пеевски иска стабилна държава
Посланието на Пеевски към Радев
03.10 | 10:15
-
В Бургас е въведено частично бедствено положение заради обилни валежи и мащабни наводнения
Заповедта на кмета Димитър Николов е в сила до 6 октомври.
03.10 | 10:30
-
Борисов заяви, че президентът Румен Радев харесва само „Величие“, „Възраждане“ и МЕЧ
Той разясни че, Конституционният съд „не е независим орган такъв, какъвто хората си го...
03.10 | 11:30
-
В столицата вече вали и трупа сняг, а още от вчера Витоша и проходът Петрохан са побелели
За днес в цялата страна са обявени жълт и оранжев код за опасно време и интензивни валежи от...
03.10 | 09:15