КЗП: Можете да гарантирате 100% правата си пред търговеца само с договор 07.09 | 10:16
Ако фирма е знаела, че не може да направи това, за което е поела ангажимент, глобата е 30-50 хил. лв.

От изключително значение е при ползването на услугите на търговци за изработка на мебели, дограми и пр. е потребителите да изискват и пазят писмени оферти и договори. В тях се съдържат конкретните параметри на условията, с които двете страни се съгласяват – цена, срок на доставка, неустойки при неизпълнени задължения. Така при възникването на някакъв спор по-лесно може да бъде доказано кой какво не е изпълнил съгласно договорките и какво дължи за това на отсрещната страна, включително и в случай на забавена доставка.
"Има възможност, ако срокът не бъде спазен, така както е договорено, по взаимно съгласие на потребителя и търговеца да бъде договорен нов срок за изпълнение, в рамките на който все пак да бъде предоставено онова, което е поръчано”, обясни председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред Нова телевизия. Той добави, че ако не се стигне до изпълнение и в допълнително договорения срок, наред с неустойките, потребителят има право да развали договора, съответно и да получи цялата заплатена от него сума обратно.
Ако това не се случи, последната дума е на съда, но преди това потребителите могат да потърсят съдействието на КЗП, както и на т.нар. помирителни комисии. "Във всеки един конкретен случай, освен че за констатираните нарушения налагаме предвидените в закона санкции, ние предприемаме и всички онези действия, които да доведат до справедливо обезщетение и компенсация за потребителите”, добави Маргаритов.
В случаите, в които се окаже, че търговецът съзнателно е поемал ангажимент за изпълнението на поръчки, с които предварително е знаел, че няма да успее да се справи в срок, Комисията може да се произнесе за наличието на нелоялна практика. Това ще донесе на фирмата санкция в размер на до 30 000 лв. и забрана за прилагането на тази практика в бъдеще. Ако пък се стигне до повторно такова нарушение в рамките на една година, санкцията достига до 50 000 лв.
Председателят на КЗП отправи принципен съвет – при избора на търговец за извършването на дадена услуга да не се взимат импулсивни решения, дори когато на пръв поглед сделката изглежда изключително изгодна или когато е препоръчана от човек, на когото може да се има доверие. "Добре е самите ние като клиенти да направим своето проучване и по отношение на самия търговец, и по отношение на това какви други оферти за тези услуги има на пазара”, каза още той.
Водещи
-
Счупеното носи щастие? Поверия за счупена посуда
Важен е не само видът й, но и мястото, където е паднала стъкларията
09.10 | 17:00
-
Свръхтуризмът: Любим ски курорт в Италия ограничава броя на туристите
Ограничават дневните пропуски до "идеален брой"
09.10 | 16:45
-
220 000 българи живеят без лична карта
09.10 | 16:30
-
Симеон Сакскобургготски продаде царския дворец в град Баня
Купувачът е бизнесменът и собственик на "Инса ойл" Георги Самуилов
09.10 | 16:15
Най-четени
-
Десетки наводнени автомобили и евакуирани граждани в Русе след пороя
Драматична евакуация на "Свободна зона"
09.10 | 12:30
-
Мика Зайкова: Хора са принудени да взимат минимална заплата и да получават нещо под масата
Максималната пенсия трябва да се увеличава постепенно, за да не се изчерпи този ресурс
09.10 | 12:15
-
Нивата на река Белица достигнаха критични стойности
След вливането на Белица в Янтра нивото на реката е 4,18 м в кв. Чолаковци при критична...
09.10 | 10:30
-
Кметът Благомир Коцев с ново писмо от ареста
Бъдете обединени. Борете се за свободата си, а аз ще се боря за своята!"
09.10 | 11:15