КЗП: Пазете се от прекалено евтините почивки 26.06 | 11:15
Заведения заблуждават с цени в евро, предупреждава Димитър Маргаритов
Оказва се, че през лятото ние всички сме повече потребители, отколкото през всяко друго време на годината. Затова трябва да бъдем малко по-хладнокръвни в избора на различните услуги, които ни се предлагат. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов за сутрешния блок на Канал 3.
Най-често до разминаване между поетия ангажимент от предлагащия дадена почивка и реално предоставеното от него на място се стига, когато за много малко пари е било предложено нещо много голямо. "Когато видим нереално ниски цени и обещание за много включени услуги в пакети като All Inclusive или Ultra All Inclusive, да не се предоверяваме, а да потърсим контакт с този, който е отсреща. Да зададем някои контролни въпроси, чрез които да се уверим, че офертата е сериозна. Например, има ли паркинг, има ли СПА-център, СПА-центърът в хотела ли е, басейнът къде се намира? Ако има мълчание или уклончиви отговори, тогава разбираме, че има нещо несериозно”, отбеляза шефът на КЗП.
Маргаритов разказа, че понякога потребителите остават разочаровани, тъй като са си запазили туристически пакет с набор от услуги, сред които чадър и шезлонг, а впоследствие се налага да заплащат за тях допълнително. Той отбеляза, че затова е важно при резервацията да се информираме дали те са включени в цената, защото в повечето случаи това не е така.
Председателят на КЗП обясни, че на плажа трябва да има информация за цените на предлаганите услуги. "В минали периоди имаше случаи, в които се обявява, че чадър и шезлонг струва еди колко си, пък после се оказва, че трябва задължително да наемете два шезлонга, чадър и т.н. Нещо, което като нелоялни търговски практики ние сме санкционирали и ще продължаваме да го правим, ако има такива случаи и сега”, каза още Маргаритов.
При посещенията в ресторантите и баровете да се следи за резервациите, категорията на заведението, менюто. "Имахме случаи, в които в минали периоди сме срещали меню с цени в евро. Това заблуждава потребителите, че е два пъти по-евтино”, даде пример Маргаритов. "Най-важното е, когато има някакъв проблем да се реагира. Първо, към този, който предлага услугата. И, ако той не е склонен да се впечатли – към нас.” Жалби и сигнали туристите могат да се подават на телефон 0700 111 22, както и електронно чрез официалния сайт на КЗП. "
Към нас функционира Европейският потребителски център – млади хора, амбициозен екип, който през месеците юли и август ще бъде на т.нар. турнета на морето – информационни кампании, които целят всеки, който иска, да получи информация за това какви са потребителските му права. Ще раздават и брошури, за да научат хората какво да направят, когато имат потребителски проблем”, добави Маргаритов.
Водещи
-
„Виена Шьонбрун Оркестра“ с трети концерт в София
Австрийските музиканти пристигат с нов празничен репертоар и специална програма, вдъхновена от...
20.11 | 19:15
Най-четени
-
ГЕРБ предлага коледните добавки за пенсионерите, които са под прага на бедност, да бъдат 120 лв
. Това съобщи в кулоарите на парламента лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов.
20.11 | 10:45
-
Служители в администрациите протестират в цялата страна, настояват за ръст на заплатите с 20%
Ирина Ангелова допълва, че ниските доходи ги принуждават постоянно да се лишават и да търсят...
20.11 | 11:45
-
Рецепционисти вече получават до 3000 лева, а хотелските мениджъри – до 120 000 евро годишно
Особено внимание той отделя на нарастващите заплати в бранша, които според него стоят в...
20.11 | 12:45
-
Колко дълго издържат яйцата в хладилника?
По-специално експертът по храните Закари Картрайт обясни колко дълго всъщност издържат яйцата...
20.11 | 11:59