КЗП: Пазете се от прекалено евтините почивки 26.06 | 11:15
Заведения заблуждават с цени в евро, предупреждава Димитър Маргаритов
Оказва се, че през лятото ние всички сме повече потребители, отколкото през всяко друго време на годината. Затова трябва да бъдем малко по-хладнокръвни в избора на различните услуги, които ни се предлагат. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов за сутрешния блок на Канал 3.
Най-често до разминаване между поетия ангажимент от предлагащия дадена почивка и реално предоставеното от него на място се стига, когато за много малко пари е било предложено нещо много голямо. "Когато видим нереално ниски цени и обещание за много включени услуги в пакети като All Inclusive или Ultra All Inclusive, да не се предоверяваме, а да потърсим контакт с този, който е отсреща. Да зададем някои контролни въпроси, чрез които да се уверим, че офертата е сериозна. Например, има ли паркинг, има ли СПА-център, СПА-центърът в хотела ли е, басейнът къде се намира? Ако има мълчание или уклончиви отговори, тогава разбираме, че има нещо несериозно”, отбеляза шефът на КЗП.
Маргаритов разказа, че понякога потребителите остават разочаровани, тъй като са си запазили туристически пакет с набор от услуги, сред които чадър и шезлонг, а впоследствие се налага да заплащат за тях допълнително. Той отбеляза, че затова е важно при резервацията да се информираме дали те са включени в цената, защото в повечето случаи това не е така.
Председателят на КЗП обясни, че на плажа трябва да има информация за цените на предлаганите услуги. "В минали периоди имаше случаи, в които се обявява, че чадър и шезлонг струва еди колко си, пък после се оказва, че трябва задължително да наемете два шезлонга, чадър и т.н. Нещо, което като нелоялни търговски практики ние сме санкционирали и ще продължаваме да го правим, ако има такива случаи и сега”, каза още Маргаритов.
При посещенията в ресторантите и баровете да се следи за резервациите, категорията на заведението, менюто. "Имахме случаи, в които в минали периоди сме срещали меню с цени в евро. Това заблуждава потребителите, че е два пъти по-евтино”, даде пример Маргаритов. "Най-важното е, когато има някакъв проблем да се реагира. Първо, към този, който предлага услугата. И, ако той не е склонен да се впечатли – към нас.” Жалби и сигнали туристите могат да се подават на телефон 0700 111 22, както и електронно чрез официалния сайт на КЗП. "
Към нас функционира Европейският потребителски център – млади хора, амбициозен екип, който през месеците юли и август ще бъде на т.нар. турнета на морето – информационни кампании, които целят всеки, който иска, да получи информация за това какви са потребителските му права. Ще раздават и брошури, за да научат хората какво да направят, когато имат потребителски проблем”, добави Маргаритов.
Водещи
-
Георги Марков взриви Мрежата: Утре в 12.30 сме в Шенген! (СНИМКА)
В петък в Будапеща се очаква подписването на съвместна декларация на вътрешните министри на...
21.11 | 21:00
-
Преди Никулден: Цената на шарана колкото на пуйката
Килото вече мина 12 лева, а по традиция рибата се приготвя цяла за празника, като обичайно...
21.11 | 20:45
-
Кузман Илиев за новата партия: Мисля, че ще участваме на следващите избори
В редиците на "България може" ще бъдат "добри българи с експертиза", категоричен е лидерът й
21.11 | 20:30
-
Аферата „Митници“: Съдът отложи делото срещу Марин Димитров
Назначена му е съдебно-медицинска експертиза заради оплаквания
21.11 | 20:15
Най-четени
-
Биткойнът удари тавана
След победата на Доналд Тръмп на 5 ноември стойността на биткойна се увеличи с около 35%
21.11 | 16:00
-
Актьорът Димо Алексиев се връща в ареста
На 9 февруари 2022 година районният съд е одобрил споразумение с Димо Алексиев за същото...
21.11 | 11:59