КЗП: През последните 3 години потребителското доверие се повишава, но бавно 10.05 | 11:32
Семейните финанси, спестяванията и нивото на безработица са основните фактори, които му влияят

Има една по-скоро позитивна настройка у потребителите относно това каква е средата, в която те биха могли да пазаруват и да спестяват. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, потърсен от Радио "Фокус" за коментар на изнесените от Националния статистически институт данни за ръст на потребителското доверие у нас. Той допълни, че от 2015 г. насам постъпателно и плавно индексът на потребителското доверие отбелязва повишение. Маргаритов обясни, че този индекс, елемент от цялостната икономическа ситуация в страната, е свързан с няколко компонента, като например финансовото състояние и спестяванията на домакинствата, факторът безработица и т.н.
Маргаритов отбеляза, че икономическото развитие като цяло също бележи ръстове и това е отразено и в други, извършвани от НСИ проучвания. "По-важното от наша гледна точка е, че потребителите, с които ние ежедневно имаме контакт и чиито проблеми по повод пазаруване се опитваме да разрешим в нашата Комисия, изпитват сравнително константно спокойствие относно това, че биха могли да планират в някаква степен покупки, включително на по-скъпи неща, спестявания – да имат очаквания как би могло да се развива тяхното потребителско поведение в следващите дванадесет месеца, например", каза той.
Председателят на КЗП посочи, че в последните три години потребителското доверие трайно се повишава, макар и не много рязко. Когато има някакви тенденции, те не се развиват революционно, а по-скоро следват някаква постъпаталност. По думите му, от една страна това е свързано с ръста на икономиката, като резултат от заложеното в бюджета и макрорамката. А от друга – с дейността на институциите, към които потребителите се обръщат, когато имат някакви проблеми при тяхното ежедневно пазарно поведение. "Те трябва координирано и стройно да си вършат работата и да могат да създават допъллнителна увереност у потребителите, че – освен благоприятната среда за пазаруване, когато има нелоялна търговска практика или друго нарушение от страна на търговците, ще има кой да реагира адекватно, за да може да бъде преодолян съответният проблем", изтъкна той.
Според Маргаритов допълнителните усилия на институциите, включително на общоевропейско ниво, за подобряване на потребителската защита също имат отношение към покачването на потребителския индекс. Той даде за пример отпадането на таксите за роуминг, предстоящите промени, които ще дадат възможност за обезщетение в т.нар. "ситуации на масови вреди" и пр.
"Важно е да има положителна плавна тенденция. Надявам се това да бъде пренесено и върху потребителското поведение и планирането на разходите ни, за да може всичко да е наред", завърши председателят на КЗП.
Водещи
-
Военният министър посочи какъв бюджет е нужен за модернизация на въоръжените ни сили
По думите му все повече народите се убеждават, че мирът и сигурността на държавите не са...
05.05 | 18:00
-
В навечерието на Гергьовден на много места агнешкото месо в търговските вериги е изкупено
"Може би в последните месеци или година през известен период от време се вдигат цените"
05.05 | 17:40
-
Няма да имаме задължителен час по религия, ще е задължително избираем час
Това заяви пред журналисти в Пазарджик министърът на образованието Красимир Вълчев
05.05 | 17:20
-
Акушерките са добрите орисници на новия живот
Отново отбелязваме Международния ден на акушерката и засвидетелстваме уважение и благодарност
05.05 | 16:59
Най-четени
-
"Възраждане" внася трето предложение за референдум за лева
След дискусията ще последват протести като форма на натиск срещу правителството, обяви...
05.05 | 10:15
-
10371 българи, които се осигуряват задължително за втора пенсия, са се отказали от нея
НАП води електронен регистър на тези хора, както и на възобновилите участието си в УПФ.
05.05 | 10:45
-
Черешите на Женския пазар в София значително по-евтини отколкото в страната
На фона на рекордните 50-60 лева в страната, столичният пазар предлага по-достъпни цени
05.05 | 16:15
-
Гергьовденската трапеза не е просто кулинарна - тя е ритуал, символ, молитва
Традиции и обичаи на Гергьовден
05.05 | 15:00