КЗП: Рисковете от неизгодна покупка намаляват, когато имаме право на избор 12.05 | 13:51
Има смисъл от подаване на сигнали, защото санкционираме нарушителите, казва Маргаритов

Най-важното е потребителите да могат да избират, а когато не им се предоставя такава възможност, правилното поведение е да се въздържат от покупка. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на БНТ по повод опитите на някои търговци, предимно по пазарите, да отнемат това право на клиентите си. Той добави, че и при наличието на избор е възмжно да има известни рискове, свързани с качеството на продукта, но поне потребителят ще може да прецени какво да купи от това, което му се предлага.
Според Маргаритов един от основните рискове за потребителите при ежедневните покупки на хранителни стоки е да бъдат излъгани в цената. Той не скри, че при проверки по жалби от граждани Комисията се е натъквала на случаи, в които цената на щанда е една, а на касата се маркира по-висока. При повече покупки невинаги тази разлика може да бъде забелязана от потребителя. "Независимо от това дали става въпрос за 1 стотинка, за пет или за десет, трябва да се реагира – със забележка към търговеца и при необходимост със сигнал към контролния орган. Тази реакция на място респектира търговеца и той е готов да се поправи. Освен това, потребителите не бива да пренебрегват макар и минимално ощетяващи ги ситуации, защото това дава възможност тези случаи да стават все по-масови", коментира председателят на КЗП.
При несполучливо извършени услуги потребителите имат право на рекламация. Важен момент, за да може да бъде упражнено то, е наличието на договор между двете страни. Той ще осигури възможността да се докаже за какво са се договорили първоначално и какво не е изпълнено така, както е било уточнено. "Доказвайки, че търговецът е поел определен ангажимент и след това не го е изпълнил, го поставя в ситуацията на нарушител, който може да бъде глобен. И не само това: той следва да извърши услугата качествено – така, както сте се договорили", обясни Маргаритов.
Има смисъл от подаването на сигнали и защото при установяване на нарушение на законодателството, контролният орган санкционира търговеца, което също води до намаляване на случаите на засегнати права. Същевременно, при нелоялна търговска практика, потребителят ще може да получи обратно платените пари, както и да претендира за обезщетение за претърпени вреди от експлоатацията на дадена дефектна стока или ползването на некачествена услуга.
Водещи
-
Следващата среща на върха между САЩ и Русия може да доведе до прекратяване на огъня в Украйна
Това съобщи журналист на Fox News, позовавайки се на източник, близък до Доналд Тръмп, който е...
16.08 | 15:30
-
Скоби за неправилно паркиране в Солун
За да се махне скобата е необходимо да се плати глобата от 40 евро и срещу фиш от плащането...
16.08 | 15:00
-
Светлана Василева нямала нов мъж до себе си
Бившата Гущерова проговори откровено за раздялата си с Христиан
16.08 | 14:00
Най-четени
-
"Киев индипендънт": Срещата в Аляска беше срамна и безполезна
Все още няма официална реакция от Киев след срещата между американския президент Доналд Тръмп...
16.08 | 10:00
-
Таткото на Сияна: Инцидентът с автобуса не се различава от този, в който загина детето ми
„Да управляваш автомобил в населено място с такава скорост е същото като да управляваш камион...
16.08 | 11:00
-
Автомобилен експерт за шофьора, забил се в автобус: Това е опит за убийство!
Остават много въпроси
16.08 | 10:20
-
Гаджето на Глория - част от ОПГ за международен трафик на наркотици
Добромир Добрев бе арестуван след акция на ДАНС И ГДБОП в София на 13 август, а в автомобила...
16.08 | 10:40