Масово пием евтини вина - до четири лева бутилката 11.10 | 18:45
Все повече японски туристи идват у нас заради винения туризъм

85% от продажбите на вино у нас са в ценовия клас до 4 лева. Това заяви пред журналисти изпълнителният директор на "Домейн Бойар" Евгени Харамлийски. По думите му масовият потребител в България иска да пие само евтини вина, от порядъка на "2 лева за двулитрова бутилка".
"По този начин става ясно, че качеството за нас стои на заден план, защото в този бранш качеството определя цената", коментира още винопроизводителят. "Вината, които се продават за 2,50 лв., не могат да бъдат с качеството на вината от 6 лева."
Българските вина като качество по нищо не отстъпват на чуждите, даже съотношението на качество и цена е по-добро и това ни прави конкурентноспособни, обясняват експертите. Проблемът за сектора е лошият имидж, който има българското вино пред света.
"Никой на Запад не търси качеството от нас, търси се само ниската цена" каза още шефът на "Домейн Бойар". В тази връзка най-големият пазар за български вина е руският, но и качеството, и цената на вината, предназначени за Русия са много ниски.
През последните години "Домейн Бойар" е започнала да изнася вино за Скандинавските страни, Западна Европа и САЩ.
По данни на Българската асоциация на сомелиерите виненият туризъм у нас започва леко да се пробужда. Засега обаче има по-засиления интерес основно от страна на японските туристи, разказа председателят на организацията Мария Йорданова. Освен японците специално заради винения туризъм у нас идват и руснаци, румънци и англичани.
Думите на Йорданова бяха потвърдени и от управителя на винарната "Домейн Бойар" - 3 600 туристи са минали това лято през избите на компанията. Посетителите са били основно от Великобритания.
Винарите се оплакаха от липсата на добра реклама в бранша и липсата на масирана държавна и европейска политика. Чужденците не познават нашите традиционни сортове - вината с етикет "Мускат" не говорят нищо на другите пазари и съответно купувачите са рядкост. "Широка мелнишка лоза" пък си се пие основно в Югозападна България.
Липсата на държавна подкрепа пречи и на развитието на туризма у нас, коментира и председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Според него ще мине дълго време, докато страната ни си изчисти лошия имидж във винарския сектор.
"20 години рушихме имиджа си и сега 20 години ще го оправяме" коментира възмутено Рагин. Въпреки това той е оптимист за бранша и смята, че българското вино има бъдеще - заради района, в който живеем. И предложи успоредно с Тракийското съкровище да се рекламира и тракийското вино.
Водещи
-
Петкова отговори на Асен Василев: Той критикува себе си и собствените си политики
Проблемите, които имаме с НПВУ да бъдат сведени до - гласувайте тези два или три закона са...
06.03 | 17:59
-
Лекар: Кашлицата и отпадналостта след грип могат да продължат до 20 дни
Специалистите напомнят, че дори след отшумяване на високата температура, пациентите трябва да...
06.03 | 17:40
-
Украйна може да продължи да разчита на подкрепата на Белгия
Белгийският премиер призова да не се забравя, че Русия е нападателят, а Украйна е нападнатата...
06.03 | 17:00
Най-четени
-
Вече не може да плащаме глоби в брой към МВР и КАТ
МВР премахна касовите плащания в столичните управления
06.03 | 10:30
-
Грандиозен обрат с времето: Зимата се завръща ударно със сняг и студ
След преминаването на този фронт ще започне период на по-студено време, ще се изгради...
06.03 | 12:15
-
Премиерът Росен Желязков е провел разговор с президента на Украйна Володимир Зеленски
Желязков благодари на Зеленски за „ползотворния разговор за общата цел за постигане на...
06.03 | 09:45
-
Асен Василев: Старите схеми за крадене се връщат на стероиди
Василев отбеляза, че реформите по ПВУ могат да се изпълнят.
06.03 | 12:59