Масово пием евтини вина - до четири лева бутилката 11.10 | 18:45
Все повече японски туристи идват у нас заради винения туризъм
85% от продажбите на вино у нас са в ценовия клас до 4 лева. Това заяви пред журналисти изпълнителният директор на "Домейн Бойар" Евгени Харамлийски. По думите му масовият потребител в България иска да пие само евтини вина, от порядъка на "2 лева за двулитрова бутилка".
"По този начин става ясно, че качеството за нас стои на заден план, защото в този бранш качеството определя цената", коментира още винопроизводителят. "Вината, които се продават за 2,50 лв., не могат да бъдат с качеството на вината от 6 лева."
Българските вина като качество по нищо не отстъпват на чуждите, даже съотношението на качество и цена е по-добро и това ни прави конкурентноспособни, обясняват експертите. Проблемът за сектора е лошият имидж, който има българското вино пред света.
"Никой на Запад не търси качеството от нас, търси се само ниската цена" каза още шефът на "Домейн Бойар". В тази връзка най-големият пазар за български вина е руският, но и качеството, и цената на вината, предназначени за Русия са много ниски.
През последните години "Домейн Бойар" е започнала да изнася вино за Скандинавските страни, Западна Европа и САЩ.
По данни на Българската асоциация на сомелиерите виненият туризъм у нас започва леко да се пробужда. Засега обаче има по-засиления интерес основно от страна на японските туристи, разказа председателят на организацията Мария Йорданова. Освен японците специално заради винения туризъм у нас идват и руснаци, румънци и англичани.
Думите на Йорданова бяха потвърдени и от управителя на винарната "Домейн Бойар" - 3 600 туристи са минали това лято през избите на компанията. Посетителите са били основно от Великобритания.
Винарите се оплакаха от липсата на добра реклама в бранша и липсата на масирана държавна и европейска политика. Чужденците не познават нашите традиционни сортове - вината с етикет "Мускат" не говорят нищо на другите пазари и съответно купувачите са рядкост. "Широка мелнишка лоза" пък си се пие основно в Югозападна България.
Липсата на държавна подкрепа пречи и на развитието на туризма у нас, коментира и председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Според него ще мине дълго време, докато страната ни си изчисти лошия имидж във винарския сектор.
"20 години рушихме имиджа си и сега 20 години ще го оправяме" коментира възмутено Рагин. Въпреки това той е оптимист за бранша и смята, че българското вино има бъдеще - заради района, в който живеем. И предложи успоредно с Тракийското съкровище да се рекламира и тракийското вино.
Водещи
-
До 18 градуса днес, слънце над цялата страна
28.01 | 08:02
-
От февруари месец цената на шофьорските курсове се очаква да скочи до 2000 лева
В края на миналата година цената на курс за категория „В“ беше около 1300-1400 лв. Като се...
27.01 | 21:00
-
Случаите на остри респираторни заболявания (ОРЗ) и грип в област Перник са се увеличили
От РЗИ ще предложат неприсъственото обучение да продължи до края на следващата седмица.
27.01 | 20:40
-
Лена Бориславова: Делян Пеевски не е опозиция, ГЕРБ правят това, което им каже
"ГЕРБ искат да въведат политиката на 'постната пица', затова искат да създадат усещане за...
27.01 | 20:20
Най-четени
-
До 18 градуса днес, слънце над цялата страна
28.01 | 08:02
-
11 области са в грипна епидемия от днес
Нови противоепидемични мерки са добавени в още три области в страната
27.01 | 08:30
-
Тийнейджърки се налагаха в бургаски мол
На ВИДЕО се вижда, че охранителите не се намесват
27.01 | 09:00
-
Асен Василев: Няма никаква причина дефицитът в бюджета да мине минимума от 3% от БВП
По думите ум финансовото министерство трябва да даде много ясно обяснение защо според него ще...
27.01 | 10:00