Онлайн жалбите до КЗП без електронен подпис? 03.09 | 14:53
Преразглеждат решението, като дотогава (8 септември) ще продължават да се приемат сигнали по електронен път

Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще преразгледа решението приемането на жалби по електронен път да става само с електронен подпис.
Преразглеждането е по настояване на временно изпълняващия длъжността председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Александър Масларски. Ще се преразгледа взетото на 15 август 2011 г. решение на комисията - да не се приемат по електронен път жалби, сигнали и предложения на потребителите, неподписани с електронен подпис.
Това ще стане на насроченото на 8 септември 2011 г. заседание, след завръщането от платен годишен отпуск на Огнян Варадинов - член на КЗП, съобщиха от комисията.
До изчакване решението на комисията, жалбите, сигналите и предложенията на потребителите, получени по електронен път и неподписани с електронен подпис ще се приемат, но ще се образува производство по разглеждането им след преразглеждане на решението на Комисията.
По думите му - от началото на годината до момента в КЗП са постъпили и разгледани над 10 000 жалби на потребители, като над 5700 от тях са пристигнали по електронен път.
Пред Агенция "Фокус" Масларски обяснява, че "при анализ на тези жалби се установи, че голяма част от тях не са достатъчно добре аргументирани и липсва необходимата информация и доказателства за техните твърдения".
Според него се налага допълнителна кореспонденция на инспекторите с жалбоподателите. Това отнема време и ресурси, които могат да бъдат използвани по-оптимално.
Освен това, с последните промени на ЗЗП в чл. 178 (2) изрично беше поставено условието жалбите на потребителите да бъдат подписани. Въпросът бе поставен и разгледан от Комисията на нейно заседание на 15 август.
Предложени бяха два възможни варианта за решаване на този проблем и господата Лазаров и Варадинов, въпреки моето изрично възражение, взеха решение да се приемат жалби по интернет само при наличието на електронен подпис", обясни Александър Масларски.
По думите му – алтернативата е била - да се направят организационни промени в звеното, което се занимава с приемане на жалби, и непълните жалби да се връщат на потребителите по електронен път, с изискване на допълнителна информация.
"Поисках и да бъде изпратено писмо до министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков за изменение на ЗЗП и по-конкретно в частта, която урежда реквизитите на потребителските жалби и сигнали – изменение, което ще доведе до отпадане на законовото изискване за задължителен електронен подпис.
За съжаление, господата Лазаров и Варадинов възприеха по-лесния от гледна точка на работата подход, който обаче ощетява и ограничава потребителите да подават жалби и сигнали по електронен път”, каза Масларски.
Водещи
-
АПИ: Продължават ремонтите на АМ „Хемус“. Шофирайте внимателно!
Дейностите ще продължат от 18 до 20 юни в няколко участъка
17.06 | 17:59
-
Отложиха делото срещу Димо Алексиев
Защитата на актьора иска експертиза на записите от боди камерите на полицаите, заради съмнения...
17.06 | 17:20
-
„Галъп“: Ако изборите са следващата неделя, ГЕРБ е първа сила, следват ги „ДПС-Ново начало“
Второто място в проучването се заема от "ДПС–Ново начало" - с изразена подкрепа от 15,7%.
17.06 | 16:59
Най-четени
-
Шокиращи кадри от българска ферма, част от най-голямото световно разследване на индустриалното отглеждане на кокошки в клетки
Призив към институциите за действие
17.06 | 10:59
-
Арестуваха българи, заключили 11-месечното си бебе на тераса в Солун и заспали
Родителите на 11-месечното бебе – български граждани – са били арестувани
17.06 | 11:57
-
Внимание, родители: Лекари алармират за нова опасност сред децата - „текст нек” синдром
Диана е на 17 години. Зависимостта ѝ към мобилния телефон я нарежда сред подрастващите,...
17.06 | 11:30