Онлайн жалбите до КЗП - само с електронен подпис 22.08 | 10:28

От Комисията уточняват, че жалби по електронен път ще могат да бъдат подавани чрез форма на сайта на институцията

От Деляна Петкова

От 1 септември жалбите по електронен път до Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще бъдат приемани само чрез специална форма, поместена на сайта на институцията в секцията "Подай жалба”, съобщи Агенция "Фокус".

Междувременно в отделен документ от Комисията са публикували и шест елемента, на които трябва да отговаря жалбата, за да може да бъде приета. Изпълнението на тези изисквания правят работат на КЗП по-ефективна, посочват още от институцията.

На първо място експертите съветват да се изпише точно наименованието на органа, до който се подава жалбата, сигналът или предложението. Жалбоподателите не бива да забравят да впишат имената, пощенския или електронния си адрес, както разбира се и наименованието на фирмата или на търговския обект, срещу когото е жалбата и неговото седалище или адрес на управление.

Сред изискванията за правилно написана жалба е още и конкретно формулиран проблем и искане на жалбоподателя, както и документи, които да удостоверят сключването на сделката и условията по нея.

Последното изискване за подаване на жалба чрез сайта на Комисията е електронен подпис на адресанта.

Изискването за електронен подпис се налага след последните промени в Закона за защита на потребителите (ЗЗП), който влезе в сила от началото на март тази година. Според текстовете в нормативния акт върху всички писмени оплаквания на потребителите трябва да бъде положен подпис на подателя. Жалби, сигнали и предложения без подпис няма да бъдат разглеждани.

Разбира се от Комисията уточняват, че хората могат да подават и писмени жалби на хартиен носител. Това може да стане всеки делничен ден от 9.00 до 17.30 часа в офисите на регионалните подразделения на КЗП.

Водещи

Най-четени