Постигнати са 65% договореност по ОПАК за електронното правителство 28.02 | 18:10
До 17 април може да се кандидатства по ОПАК за електронно управление в администрацията

До 17 април 2012 г в 17:30 часа могат да се подават документи за кандидатстване по ОПАК, приоритетна ос 3 за процедура "Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост".
Бенефициентите са централните администрации, а общата стойност на проекта е 7 млн. лева.
Приоритетна ос 3.2 е свързана с въвеждането на електронни услуги и електронно управление за по-добрата работа на администрацията с бизнеса и гражданите, заяви ръководителят на Управляващия орган по ОПАК Моника Димитрова по време на информационния ден по ОПАК за администрацията.
Според нея трябва да направим администрацията си по-модерна и гъвкава.
Програмата е сериозен инструмент, който ще подпомага администарцията в момент, в който процесите в нея трябва да бъдат по-ефективни, смята Димитрова.
В тази връзка ще се финансират проекти, които осъществяват оперативна съвместимост между данни и ресурси.
Димитрова уточни, че основните грешки сред кандидатите се допускат при изготвянето на бюджета, затова ще бъдат отстранявани необосновано високите разходи, а проектите няма да бъдат отхвърляни.
Целта на ръководния орган на ОПАК е да постигне 100% договаряне и 100% изплащане. До момента са постигнати 65% договореност по проекта, но най-вероятно скоро ще бъде прехвърлена котата от 70%, тъй като предстои да бъдат подписани още 20 договора, поясни Ивет Тумбева, главен експерт в отдел "Програмиране, търгуване и договаряне" в дирекция ОПАК към Министерство на финансите.
Тя бе категорична, че приоритетна ос 1 и 3 до края на годината ще бъдат 100% договорени.
Ще бъдат реализирани и икономии, което ще позволи на ръководния орган да отвори нова процедура. Затова Тумбева призова кандидатите да бъдат максимално реалистични при изготвянето на бюджетите си.
"Проекти над 600 хил. лева изглеждат нереалистично", коментира тя.
Допуска се да бъдат финансирани проекти на две администрации, които работят заедно, обменят информация и тя не е публична, както се случва при силовите министерства.
Проектите трябва да са насочени директно към целевите групи и кандидатите трябва да се концентрират върху сериозни проекти, а не върху електронни услуги, които ще се ползват веднъж на 10 години, заяви главният експерт.
Тумбева допълни, че в момента работна група, свикана от министър-председателя Бойко Борисов, изготвя електронната карта на е-управлението и в нея влизат представители от всички институции.
Срокът за изпълнение на проекта по ОПАК приоритетна ос 3 е 18 месеца.
Водещи
-
Еилиь Милчева: Вървим към предсрочни избори през есента
"Петков не би подал оставка, ако няма корупционен скандал с кадри на ПП", смята тя
25.06 | 21:00
-
Жегата препълни спешните отделения
Лекари алармират за ръст на припаднали и дехидратирани пациенти
25.06 | 20:45
-
Политолог за оставката на Кирил Петков: Заблуждаващ и некоректен ход!
Румяна Коларова обясни, че от гледна точка на политологичната наука корупционните механизми не...
25.06 | 20:30
-
Галин Дурев: Този парламент не удовлетворява исканията на българските граждани
Според депутата от КП „БСП-Обединена левица“ скандалите, случили се днес в „Продължаваме...
25.06 | 20:15
Най-четени
-
Кирил Петков подава оставка като съпредседател на ПП и депутат
Това обяви лично той (ВИДЕО)
25.06 | 14:06
-
Сергей Станишев: След 18 години в ЕС много българи вече са видели и меда, и жилото
Той коментира още, че страховете винаги са мощен инструмент за въздействие и за печелене също...
25.06 | 10:45
-
АПИ троши над 18 милиона лева за камери, които дублират тол системата 4
Умишлено несертифициране
25.06 | 10:14
-
Иран напуска Международната агенция за атомна енергия
Той обяви, че „Агенцията за атомна енергия на Иран ще преустанови сътрудничеството си с МААЕ,...
25.06 | 12:45