Предлагат ограничение от 130 км/ч на магистралите у нас 16.12 | 19:30
При плащане на глоба в кратък срок - да има отстъпки, а ако се забави плащането на наказанието - глобата да се удвоява. Това са част от предложенията за изменения в Закона за движение по пътищата, които предлагат от МВР. Част от идеите предвиждат и въвеждане на "Зона 30" в кварталите в населените места, а максималната позволена скорост по магистралите да бъде намалена от 140 на 130 км в час.
Вече над 25 години Нецо Нанков е професионален шофьор. Често пътува по автомагистралите в страната и не смята, че разрешената скорост трябва да бъде намалена. "140 е нормална скорост за магистрала, в която можеш да реагираш, ако евентуално имаш проблем. Дори съм си ограничил буса да не вдига повече”, споделя той. Не на това мнение обаче е Иван. "Някои карат много силно. Докато го видиш на огледалото, той е избягал”, казва шофьорът.
"С увеличаването на максимално допустимата скорост през 2012 на 140 км в час и увеличаване на дължината на магистралите броят на загиналите по тези пътища като дял от всички загинали се увеличи от 3 до 5% на 9 до 10%”, каза в четвъртък зам.-главният секретар на МВР Станимир Станев. Пътни експерти не са съгласни с мотивите. Според Йонко Иванов на магистралата загиват между 20 и 40 човека годишно. "По-опасното от лошите пътища е организацията на движението и по-опасно от високата скорост е бавната скорост на магистралата”, категоричен е експертът от Съюз на преподавателите по авто-мото подготовка. И още аргументи против. "Защо трябва да намаляваме от 140 на 130 при условие, че ще се получават по-големи задръствания, при положение, че в градовете са повечето пътно транспортни произшествия с повече загинали? В София на места се кара със 150-160 км в час, а ние гледаме магистралите”, каза бившият шеф на КАТ Тенчо Тенев. За да не натискат шофьорите педала повече от допустимото, експертите предлагат да се увеличат камерите на пътя.
Друго предложение е шофьорите на автобуси и камиони да имат право да са зад волана с алкохол в кръвта до 0,2 промила, а не както е сега - до 0,5. Идеята е същото правило да важи и за младите шофьори, които пък трябва да карат задължително с придружител през нощта. Дали промените ще влязат в сила зависи от волята на депутатите и от това колко още живот има 48-ото Народното събрание, предаде НОВА.
Водещи
-
МС отмени насрочения за утре НСТС
Правителството ще одобри законопроектите, свързани с Бюджет 2026, във вида, съгласуван с...
12.11 | 21:00
-
Енергийната комисия преодоля ветото на Радев
12.11 | 20:45
-
Делото срещу двойката, изтезавала животни и продавала клипове със зверствата, влиза в съда
Габриела Сашова и Красимир Георгиев са обвинени за проява на жестокост и причиняване на смърт...
12.11 | 20:30
-
Бизнесът: Няма да участваме в НСТС утре
Предлаганият бюджет прехвърля сметката за политическия популизъм върху бизнеса и работещите,...
12.11 | 20:15
Най-четени
-
НСО официално: Всички шофьори са длъжни да ни направят път!
Позиция на Националната служба за охрана:
12.11 | 12:45
-
Милен Велчев: Това е единственият вариант за бюджет, ако сме кацнали от Луната вчера
Този бюджет е прахоснически, нереформаторски и изпуска възможности да приведе държавните...
12.11 | 15:10
-
Кънчо Стойчев: С този бюджет правим решителна крачка към пропастта
Според него държавата се е засилила към тежък социален сблъсък
12.11 | 14:10