Предложиха нов начин за разтоварване на "Бургас - Александруполис" 20.05 | 20:05

В допълнението си към доклада проектната компания предлага нова концепция

От Елена Коцева

Нова концепция за разтоварване на пристанище Бургас се предлага от международната проектна компания "Транс-Болкан пайплайн" за изграждане на нефтопровода "Бургас-Александруполис".

Допълнението на доклада за оценка на въздействието върху околната среда е внесено вчера в Министерството на околната среда и водите (МОСВ), пише БТА.

Този втори доклад представлява допълнена документация по доклада за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), който трябваше и беше представен в края на февруари по искане на българските власти.

В последния ден на февруари т.г. компанията внесе в екоминистерството за оценка на качеството двата доклада по проекта за изграждане на  нефтопровода - за ОВОС и за съвместимост със защитените зони по НАТУРА 2000.

В края на март екоминистерството се произнесе, че докладът за съвместимост с НАТУРА 2000 е попълнен с необходимата информация, но този за ОВОС трябва да се преработи в двумесечен срок.

Представената вчера допълнителната информация касае двата алтернативни варианта за разтоварване на нефта в Бургас - на пристанище и на буйове, които не бяха разгледани равностойно при предишното предоставяне на документация в ековедомството.

От днес започва да тече срок 30 дни от датата на внасяне на доклада, в който Министерството трябва да се произнесе с оценка за качеството му.
Ако становището отново е отрицателно, ще възникне казус дали това окончателно спира проекта или ще има възможност за последно връщане за доработване на доклада.

Причината е, че от януари т.г. действа нова наредба за ОВОС, според която три последователни
отрицателни становища по докладите спират окончателно проекта.

Първата негативна оценка на докладите по "Бургас-Александруполис" е от ноември м. г., преди влизане в сила на новата нормативна уредба. До момента получените отрицателни становища са две - през ноември 2010 г. и през март 2011 г.
Казусът може да бъде разрешен след юридически консултации, отбелязват от МОСВ.

Най-четени