Проектът за столичното метро може да бъде спрян? 20.04 | 11:19
Според Московски служебния кабинет не е направил всичко за продължаване на проекта
![Проектът за столичното метро може да бъде спрян?](http://inews.bg/pictures/889153_1004.jpg)
Служебното правителство не извършило необходимите процедури по т.нар. наддоговаряне по една от оперативните програми, което може да забави или спре важни проекти, включително столичното метро. Това заяви в ефира на TV7 бившият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
Според него наддоговарянето трябва да се случи възможно най-бързо и той самият не знае защо е отложено. Ако забавянето продължи, Европейската комисия няма да одобри програмата, категоричен е той.
По думите на Московски той се чувства подготвен за дебатите с хора, които от години са в политиката, но подчерта, че е важна темата на дебатите. Московски е категоричен, че няма как да е компетентен по всички теми, но се смята за такъв по отношение на общите политики.
Във връзка със смяната на шефа на БДЖ, Московски обясни, че не е съгласен, че предишният директор Владимир Владимиров не е имал желание за комуникация с кредиторите. По думите на бившия министър подобно желание е имало и Владимиров нееднократно го е показвал. Ивайло Московски изрази желанието си новото ръководство да обясни колко пъти е говорило с кредиторите до момента.
Той смята, че е необходимо хората да се запознат с фактологията около случващото се в БДЖ, преди да критикуват остро проблема. Той припомни, че в началото на мандата на ГЕРБ задълженията на БДЖ са били 840 млн. лева и за период от 2-3 години са намалени с около 120 млн. лева.
"Всяка година БДЖ генерираше загуба от 70 млн., сега генерира 20 млн. лева”, заяви бившият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
По думите му партията заварила бедствена ситуация, тъй като преди това са били взети безотговорно огромни кредити, с ясното съзнание, че те не могат да бъдат върнати. Единият от тях е в размер от 320 млн. лева и е бил предвиден за закупуване на влакове. Вторият е облигационен заем от над 300 млн. лева, предвидени за модернизация, която така и не се е случила.
За "Български пощи" Московски подчерта, че тяхното състояние вече е стабилизирано, въпреки че всяка година генерират загуби. Като основен проблем той посочи, че те не могат да реагират адекватно на пазара, защото законът определя техните цени.
Ивайло Московски смята, че либерализацията в този случай е въведена в грешен момент.
За оперативна програма "Транспорт” ексминистърът обясни, че за три години и половина са договорени 98% от програмата, а реално са изплатени повече от 50% от парите. Според него това трябва да продължи, защото е правилната политика в момент на криза.
Водещи
-
Украинският президент Зеленски с призив за общоевропейска армия
Според него, Европа все по-малко може да разчита на подкрепата на САЩ и е важно да разполага...
15.02 | 18:00
-
Слави за Кирил Петков: До кога ще позволяваме самозванци да се изказват от името на Републиката?
Лидерът на ИТН иска да бъде потърсена наказателна отговорност от съпредседателя на ПП заради...
15.02 | 17:20
-
Метеоролог каза каква люта зима се задава от утре
Ето какво ще е времето през идната седмица, според Анастасия Стойчева от НИМХ
15.02 | 17:00
Най-четени
-
Рая Назарян: Въпрос на дни е да представим официално бюджета
Тя заяви, че има огромни по размер - около 4 милиарда, неизпълнени ангажименти от предходния...
15.02 | 11:20
-
Унищожителната реч на Джей Ди Ванс към ЕС (ВИДЕО)
Вицепрезидентът на САЩ подложи на критика Евросъюза и някои отделни държави пред смълчаната...
15.02 | 10:00
-
Учени предупреждават за възможна вулканична дейност в района на Санторини
Има значителна промяна в сеизмичния модел през послдните часове
15.02 | 10:20