С 14 млрд. лв. модернизират ж.п. инфраструктурата 03.05 | 11:38
Толкова е стойността на всички проекти, каза зам.-ген. директор на НКЖИ

14 млрд. лв. е стойността на всички проекти за рехабилитация и модернизация на железопътна инфраструктура.
Това каза инж. Красимир Крачунов, заместник-генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на бизнес закуска на тема "Спешни мерки за ускоряване на усвояването на средства по ОП "Транспорт” и в частност подобряване на железопътната инфраструктура на България”, предаде Агенция "Фокус”.
Проектите са подготвени и са в началните фази за стартиране на строителни дейности, но тепърва предстои да се реши кои от тях ще бъдат приоритетните и ще се строят.
Един от проектите е за рехабилитация на жп инфраструктурата по участъци от жп линията Пловдив – Бургас и София - Пловдив.
Проекта за Септември – Пловдив предвижда скорост от 160/200 км. в час. по отсечката, пътуването ще отнеме по-малко от два часа. До края на месеца се очаква да има избран изпълнител за строежа на отсечката Септември - Пловдив. Над 1 млрд. лв. ще струва изпълнението на проекта.
Железопътната линия Видин - София е 222 км. Цената на проекта над 2 млрд. лв., предстои да започнат процедури за изготвяне на технически проект.
Друг проект е изграждането на интермодалния терминал в София. Той ще се намира в района от Ботевградско шосе към летището. Проектът е на стойност 30 млн. евро, подготвена е тръжна документация за стартиране на процедура по строителство.
Първият приключен проект по ОП "Транспорт” е внедряването на географска информационна система (ГИС) за нуждите на НКЖИ. Общата стойност на проекта е 12 млн. лв. В системата на едно място в дигитален формат са всички необходими данни за НКЖИ.
Никола Дурчев, председател на Национална асоциация по железопътна сигнализация, автоматика и индустрия (РАСТИА) подчерта, че приоритет е създаването на единна жп мрежа в Европа с единни параметри. Тя трябва да обхване всички европейски столици и градски зони в жп мрежа.
Сред основните стъпки на България трябва да бъде създаването на структура за управление на проектите, актуализиране и завършване на генералния план по транспорта, коопериране със съседните страни в изграждането на железопътни коридори.
Водещи
-
Живия Нострадамус: Разкол очаква църквата след смъртта на папата
Ще паднат и строго пазените тайни на Втикана, пророкува Атос Саломе
23.04 | 18:12
-
Премиерът: Има шанс да получим пари по втория транш на ПВУ
Той добави, че вицепремиерът Томислав Дончев много ясно е обяснил какъв е подходът, какви са...
23.04 | 18:09
-
Сакскобургготски: Паркът "Врана" загива, вече не е гора, а джунгла
Това пишат от секретариата на Царското семейство
23.04 | 18:03
Най-четени
-
Второ земетресение на Балканите е регистрирано през днешния ден
Трусът е с магнитуд 5.0 по скалата на Рихтер.
23.04 | 15:15
-
Явор Божанков вече е част от "Демократи за силна България"
Това стана ясно от публикация във фейсбук на ДСБ в Бургас, в която се обявява приемна на...
23.04 | 14:30
-
Премиерът: Има шанс да получим пари по втория транш на ПВУ
Той добави, че вицепремиерът Томислав Дончев много ясно е обяснил какъв е подходът, какви са...
23.04 | 18:09