Ще направиш ли коледна украса с мен? 05.12 | 18:55
Ученици от 23-то училище в София правиха коледна украса с децата от 6-то помощно училище

Ученици от 23 СОУ в София изработиха днес коледна украса с ученици от 6-то помощно училище. Звезди, елхи, сърца от хартия, памук и вата, нарисувани с боички. Класните стаи се изпълниха с радостна глъчка както във всяко едно училище. Нищо че е помощно. "Аз не обичам да използвам тази дума. Предпочитам да използвам "специално" или "специални деца", обясни директорката на дома Христина Владимирова.
Целта на инициативата е да осъществи контакт и да повиши социалните умения на децата с специфични образователни потребности от помощното училище. До този момент не веднъж деца са участвали в такива проекти, разказа ни Владимирова и даде като пример изключително интересното и вълнуващо за децата посещение на ученици от фризьорския техникум, които са направили прически на децата.
В 6-то помощно училище учат общо 60 деца, като капацитетът е запълнен. Училището разполага с нужните специалисти – логопед, психолог, педагогически персонал и работи усилено с деца, страдащи от аутизъм – в последните години все по-често откривано заболяване сред децата. В училището имат отбор по крикет, веднъж седмично тренировки по тенис, а също и кръжок по приложно майсторство.
Много от малчуганите имат определен талант – дали да рисуват, дали да пеят, и това трябва да се използва, поясни Владимирова.
Повечето от децата и младежите в 6-то помощно училище в София не биха могли да се интегрират в масовото училище. Процесът на интеграция трябва да бъде съобразен и от индивидуалните способности и потребности на учениците, според Владимирова, а тези деца имат нужда точно от индивидуални програми на обучение и от специалисти. Такъв подготвен педагогически персонал в масовите училища все още няма, а и материалната база не би могла да отговори на нуждите на децата с увреждания.
Иначе като цяло процесът на интеграция е изцяло положителен и специалните деца имат нужда да бъдат сред нас, като общество, да се учат и да умеят да се справят доколкото могат и сами, смята Владимирова: "Целта ни е децата да бъдат социално интегрирани и можещи. Не се стремим към академични знания."
Затова и всеки един контакт, всяко едно посещение в масово училище или в учреждения, институция е изключително полезен. Такава е и идеята на съвместното изработване на коледна украса.
В ателието на учениците в помощното училище се включи и заместник-министър Милена Дамянова, която обеща да съдейства за посещение на децата от училището в сградата на министерството.
А ателието започна с танц, а завърши с шоколад.
Водещи
-
Нови правила за движение по пътищата и нови глоби
23.07 | 13:40
-
11-месечно бебе почина след поставена ваксина в УМБАЛ - Бургас
Родителите са поискали да бъде извършена аутопсия, която да покаже точните причини за смъртта...
23.07 | 13:30
-
Боян Радев е приет във ВМА в тежко състояние
83-годишният ни ветеран борец е настанен в интензивното отделение на лечебното заведение
23.07 | 13:20
-
Днес и утре е пикът на горещата вълна в Гърция с температури 45 градуса
Правителството се събра на извънредно заседание, за да изготви стратегия за справяне с...
23.07 | 12:30
Най-четени
-
Васил Терзиев внесе предложение до Столичния общински съвет за изменение на подробния устройствен план в местност "Кръстова вада"
Връщане към законните параметри
23.07 | 09:59
-
Опасни бактерии дебнат летовниците в Черно море
В САЩ например около 1 на 5 заразени умира в рамките на два дни.
23.07 | 11:59
-
Въведено е частично бедствено положение в Тополовград заради пожар в Сакар
Предупреждение за населението
23.07 | 10:15
-
На 23 юли православната църква почита паметта на светите мъченици Трофим и Теофил
В народния календар, този ден е известен като Трофимовден или Трофимовци.
23.07 | 10:59