10% по-малко жалби от потребители постъпват в КЗП 19.02 | 11:44
През м.г. Комисията е направила около 35 хил. проверки
![10% по-малко жалби от потребители постъпват в КЗП](http://inews.bg/pictures/2214247_1004.jpg)
Около 35 000 проверки е извършила Комисията за защита на потребителите (КЗП) през миналата година, съобщи председателят Димитър Маргаритов в интервю за Novini.bg. Те са както по жалби и сигнали от граждани, така и във връзка с планирани тематични кампании на институцията. За установените нарушения са съставени над 2000 акта и още толкова наказателни постановления със санкции.
"Наблюдава се спад на нарушенията. Ако допреди 1-2 години те бяха около 10% от всички извършени проверки, сега са около 6-7%", посочи той. "Това показва, че ефектът от контрола и от превенцията дава първите си резултати", коментира той.
Маргаритов обърна внимание, че за първи път от много време насам през миналата година се наблюдава спад в броя на жалбите. Той е с около 10% спрямо предходния период. "Очаквах тази тенденция и си я обяснявам с това, че – може да звучи парадоксално, но – от една страна имаме активността на потребителите, от друга – подобряването на основните параметри на пазара", каза председателят на КЗП.
Не се наблюдава динамика по отношение на секторите, в които са оплакванията. Все още те са най-много в сферата на телекомуникациите, макар с времето да са намалели от 50% на 30% от всички постъпващи в КЗП жалби.
Макар и малко увеличение на жалбите бележи единствено секторът онлайн търговия.
"Според мен, това се дължи на факта, че там процесът е много динамичен. Ежегодно се увеличават с една трета и пазаруващите в интернет потребители, и отварящите електронни магазини търговци", отбеляза председателят на КЗП. Той изрази мнение, че законодателството е на необходимото ниво, непрекъснато търпи промени с идеята "плътно да следва живия живот и да урежда максимално бързо всички възможни хипотези". Според него е добре да се помисли какво би могло да се направи по отношение на динамично развиващата се търговия в социалните мрежи и маркетплейс платформите.
"Една от по-специфичните ни функции е да затваряме некатегоризирани туристически обекти. През миналата година това е станало в малко над 100 случая, макар в около 20 от тях впоследствие заповедта да е била отменена, тъй като те междувременно са били категоризирани", обяви Маргаритов. За това, както и за останалите констатирани нарушения основно при места за настаняване и заведения за хранене и развлечения са съставени над 700 акта.
Водещи
-
Проф. Ханке: Приемането на еврото би било огромна грешка, играете си с огъня
"Ако преминете от де факто членство в еврозоната към де юре, нямате повече никакви опции,...
08.02 | 18:00
-
Приближават ли ни AI-оръжията към Апокалипсиса?
08.02 | 17:40
-
Жената, заклала децата си във Вакарел, взела ножа от бакалията
След като убила рожбите си, отишла да купи и въже да се беси
08.02 | 17:20
-
Ергенки със силикон завладяват екрана утре вечер, кои са те?
Риалитито се завръща с нов сезон още тази неделя, 9 февруари
08.02 | 17:20
Най-четени
-
Война в мрежата заради рекламен клип с Мария Бакалова
Правителството го изтри, излагала ни пред Тръмп
08.02 | 15:30
-
Първан Симеонов: Скептицизмът към еврото се дължи на застаряващото население
Над 57% от българите са „против“ България да приеме евровалутата
08.02 | 13:00
-
Жената, заклала децата си във Вакарел, взела ножа от бакалията
След като убила рожбите си, отишла да купи и въже да се беси
08.02 | 17:20