А знаете ли каква е историята на енергийната напитка 20.02 | 11:24
Коя е родината на набиращата все по-голяма популярност напитка
Енергийната напитка, каквато я познаваме сега, за първи път се появява в Япония. Амфетамините били много популярни в страната на изгряващото слънце по време на следвоенния период. През 1950 г. обаче били приети закони ограничаващи използването им.
12 години по-късно компания, наречена Taisho, пуска на пазара енергизиращ тоник. Напитката е напълно законна и се продава в малки бутилки. През 80-те години на миналия век японските ръководители на фирми редовно консумират обогатени с витамини и набъкани с кофеин напитки в борбата си да бъдат все по-успешни.
В една реклама от това време самият Арнолд Шварценегер излиза като дух от бутилка с енергийна напитка, а навсякъде около него извират жълтици. Други марки директно заявяват "Можете ли да се борите в продължение на 24 часа на ден? Бизнесмен, бизнесмен, японски бизнесмен!"
Ето няколко от японските реклами с Арни:
Междувременно японските енергийни напитки идват в Европа. Дитрих Матешиц, международният маркетинг директор за австрийска компания, произвеждаща продукти за баня, открил енергийните напитки по време на бизнес пътуване до Банкок. През 1984 г. той напуска работата си, за да започне да произвежда газирана напитка с кофеин и таурин в партньорство с тайландски производител.
Отне известно време на този вид напитки да пробият в Америка. Рецептата на популярната напитка Coca-Cola включва кокаин в даден момент, но това не продължава дълго. През 1949 г. химик от Чикаго изобретил кофеинова безалкохолна напитка, обогатена с витамини. Напитката се рекламира като "отговор на молитвите на домакините, верен другар на уморен фермер или бизнесмен".
Това се променя, когато Матешиц представя напитката си в Съединените щати през 1997 г. Пазарът за енергийни напитки се "отпушва". Годишният темп на прираст остава двуцифрено число, казва Гари Хемфил, директор по проучванията за Beverage Marketing Corporation.
През изминалата година приходите от продажби на дребно на енергийни напитки достигат 11 млрд. долара. Всичко това се случва въпреки факта, че най-разпространените марки не се различават по естеството си от старите марки (всички газирани, подсладени, пълни с кофеин напитки), които са били на пазара в продължение на много десетилетия.
Водещи
-
Майката на издирвания Ники има нова версия за изчезването му
За мен детето ми е отвлечено с цел просия. А тези, дето ме обвиняват, изобщо не ме познават и...
17.01 | 11:45
-
Новите депутати положиха клетва
Георги Георгиев зае мястото на Росен Желязков, а Михаил Илиев Митов замени Томислав Дончев.
17.01 | 11:15
-
МВР алармира за фалшиви служители, които искат дарения за бездомни хора
При съмнения за измама незабавно се свържете с органите на реда на телефон 112 или посетете...
17.01 | 10:59
-
Бойко Борисов към ПП-ДБ: Да спрат с ритниците
Бойко Борисов посочи, че много години е учил хората да ритат и да се пазят от ритници.
17.01 | 10:45
Най-четени
-
Петков: Ако трябва да сме честни, чувството в зала на заклеването на новото правителство не бе приятно
Според него най-важната промяна е, че независимо дали ПП–ДБ са управляващи или опозиция -...
17.01 | 09:45
-
Бившият щангист Гълъбин Боевски е бил освободен предсрочно от затвора в Португалия
Tова бе втора присъда за трафик на кокаин на бившия щангист
17.01 | 10:15