Станция зарежда едновременно 2 електромобила 19.09 | 12:02
Станцията може да се ползва в обществени или фирмени гаражи

Зарядна станция за електромобили може да захранва два автомобила едновременно. Станцията CP500A е разработена от сектор "Енергетика" на Siemens. Съоръжението е пригодено за използване в обществени и фирмени гаражи.
То може да се използва и за зареждане на електромобилите на компаниите за коли под наем, съобщават от компанията.
Новата колонка може да захранва електромобили с трифазен променлив ток с напрежение 32 А, еквивалент на мощност 22 kW. Станцията има два трифазни изхода за зареждане на два електромобила едновременно.
Те могат да се оборудват с измервателни уреди, които отчитат подадената към клиента енергия. За безопасно свързване на зарядната станция с енергийната мрежа на изхода ѝ се поставя кутия, снабдена с предпазители.
При поискване зарядната станция може да бъде снабдена с функция за аварийно изключване в случай на спиране на подавания ток. Това дава възможност на потребителя да премахне по безопасен начин изключения трифазен щепсел и да поднови зареждането по-късно. Зарядната колонка е защитена срещу вандализъм и има Ethernet интерфейс или GSM/GPRS модем, чрез които може да се свърже с контролен център.
От контролния център могат да се правят редовни дистанционни проверки на правилното функциониране на прекъсвача на станцията, управляван с остатъчен ток. Също така е възможно и включването на прекъсвача от дистанция. Софтуерът предлага на операторите на зарядните станции и решение за оптимизиране на използването на тяхната инфраструктура.
Например, ако в даден момент се изисква по-голяма мощност на електричеството, отколкото може да се осигури (когато твърде много коли се опитват да се заредят едновременно от една колонка), зареждането се прекъсва и подновява автоматично по-късно, когато първите включени коли се заредят напълно. Втората възможност е да се раздели наличното електричество по равно между свързаните електромобили.
Температурата при контактите и във вътрешността на колонката е под непрекъснато наблюдение. В случай на опасност от прегряване, станцията прекъсва автоматично процеса на зареждане. Тя е оборудвана и с дисплей, чрез който потребителят управлява цялата процедура.
Siemens ще лансира новата зарядна станция на европейския пазар през есента на 2011 г. Компонентите за инфраструктурата, предназначена за зареждане на електромобили, са донесли на компанията приходи на стойност 28 млрд. евро за финансовата 2010 г.
Водещи
-
ПП-ДБ и ГЕРБ за еврозоната: Правителството трябва да действа незабавно
От своя страна, председателят на Комисията по бюджет и финанси в парламента Делян Добрев от...
24.02 | 17:20
-
Делян Добрев: Покриваме критериите за еврозоната благодарение на мъдрия български народ
От галопираща инфлация по време на тяхното управление, ние сме отново сред отличниците в ЕС”,...
24.02 | 17:00
-
5% увеличение на заплатите в държавния сектор не удовлетворява КНСБ
Държавата, бизнесът и синдикатите обсъдиха проектобюджета за 2025 година. Социалните партньори...
24.02 | 16:45
-
Ще отправи ли България искане за извънредна оценка?
Исторически прецеденти дават надежда
24.02 | 16:15
Най-четени
-
Борисов с позиция за агресията на Русия срещу Украйна
"Освен човешката трагедия, войната наруши и основни принципи на международното право и...
24.02 | 15:59
-
Мръсен въздух в София и още няколко града в България
Повишени нива на концентрация на фини прахови частици отчитат уредите на Изпълнителната...
24.02 | 11:15
-
Сивата икономика у нас е 30%
"Приходите наистина са амбициозни, но без тази амбиция ние не бихме могли да представим и да...
24.02 | 14:45
-
C нови зъби за 20 бона се обзаведе победителят в „Биг брадър" Марио Тодоров
Симпатягата, който бе и сред най-колоритните участници във възроденото риалити шоу, не спира...
24.02 | 13:26