За The Smugglers Collective и кавалерството като ретро величина 09.02 | 15:10

Популярното суинг дуо в специално интервю за iNews преди грандиозното си парти

От Мартина Панайотова

През деня Павел Атанасов е организатор на музикални събития в една от най-големите музикални компании у нас. Димитър Драгнев пък се подвизава като фотограф на свободна практика. Вечер обаче те се събират зад пулта и стават The Smugglers Collective - най-популярното диджей дуо у нас в последно време.

Двамата симпатяги нашумяха покрай станалите супер модерни суинг партита, на които ретро музика и горещи танци се сливат в една безкрайна еуфория, като хората, които доведоха в България изключително атрактивните и изкусителни бурлеска танцьорки и като организаторите на най-мащабните концерти и събития в тази стилистика.

Утре те ще предложат своето поредно ретро предизвикателство, което стана и повод за срещата ми с тях. Ето какво споделиха The Smugglers Colective за винтидж културата, музиката и кавалерството като неизменна част от винтидж стила...


На 10-ти февруари престои третото издание на SMUGGLERS SWING CLUB в София. С какво ще ни изненадате този път?

Митко: За пръв път ще има група на живо - поканили сме The Correspondents – британското суинг/електро/джаз/хип-хоп дуо. Те са същински машини.

Павката: Това ще бъде най-мащабният SMUGGLERS SWING CLUB досега. Мястото (клуб Mixtape 5 в София) има изключителен капацитет и позволява включването на всички елементи на винтидж културата - музика, танци, мода, грим, прически.

Ще има място отделено за специалния будоар на бутика Vintage Sofia, където всички гостуващи дами биха могли да се сдобият с ретро грим и прическа и да си направят ретро снимки. Общо взето, цялото събитие ще бъде една истинска машина на времето.

Споделихте ми, че винтидж културата се заражда по времето на Голямата депресия. Сега обаче тази култура тотално се възражда. Смятате ли, че светът е в нова Голяма депресия?

Митко: Ами, той вече цял век е в депресия. Но е факт, че преди няколко години на мода бяха 80-те. Това е по-скоро кръговрат – от музикална гледна точка, от модна гледна точка и т.н.

Павката: Има го и това. Светът сега е в криза и то много по-сериозна от това, което е било тогава и може би в това се крие фактът, че хората обръщат поглед назад - към тогавашния лайфстайл, мода, музика, Може би се опитват да избягат от ежедневната реалност в условията на криза, не знам. Според мен обаче ренесансът на винтиджа и кризата са по-скоро съвпадения...

Как изобщо се запалихте по винтидж културата?

Митко: Истината е, че първоначално се запалихме по-скоро по музиката. Културата във всичките й аспекти я опознахме доста по-късно. Това се случи в периода, в който бяхме във Франция. Там бяхме тотално облъчени от винтидж културата и тогава всъщност осъзнахме, че бихме искали да се изразяваме именно по този начин – и чрез музиката и чрез танците и чрез облеклото.

А защо изобщо решихте да се върнете - по всички си личи, че там ви е харесало?

Митко: Ами, това беше много хубав период. През 2008 година бяхме студенти, които тъкмо започват да работят и по това време България изглеждаше доста обещаващо място - въпреки настъпващата криза. Лично на мен, това ми се стори едно добро начало на стартиране на осъзнатия ми живот като възрастен.

Кои световни изпълнители сте подгрявали и кои са ви впечатлили най-много?

Митко: Подгрявали сме оркестъра на Дюк Елингтън, както и електро-суинг формацията Parov Stelar, като най-емблематични, поне засега, за нас са Parov.

Павката: Да, това действително бе едно от най-удивителните ни изживявания като диджеи и като музиканти. Отделно от това, подгрявали сме още The Corespondens, The Bullets, много често свирим и със Santimental Swingers. Това всъщност е още един аспект от нашите изяви – парти, съчетано с група на живо.

Вие организирате и атрактивните бурлеска спектакли в София. Как се свързахте с бурлеските?

Митко: С тях се познаваме още от Франция. Павката познаваше една от главните изпълнителки – Лейди Фло. И тъй като дойде време да еволюираме в това, което правим бурлеска спектаклите всъщност бяха най-логичното решение. Уредихме момичетата да дойдат и вече имат четири спектакъла в София.

Павката: Започнахме да правим бурлеска спектаклите, защото решихме че е време за нещо ново от тази епоха, което искахме да покажем на българската публика. И тези спектакли бяха най-подходящото решение. Лейди Фло е основател на една от най-големите бурлеска агенции в Европа – Neo Retro, и благодарение на нея успяхме да запознаем българската публика с някои от най-големите и атрактивни звезди в момента.

Бихте ли обяснили всъщност какви са основите на винтидж културата: предполагам са нещо много повече от алени червила, пригладени с брилянтин коси и рокендрол?

Митко: Според мен, това е чисто индивидуално. Аленото червило, дрехите, брилянтина, колите, музиката – това са основите, които те отличават като привърженик на тази култура на улицата. След това вече всеки сам за себе си трябва да избере как да се чувства и как да изразява винтиджа.

Павката: Тази култура обхваща всеки един етап от живота, но най-често се свързва с предметите. Няма как да се избяга от този чисто материален аспект и той е най-характерен. Дрехите, техниката, колите – всичко онова, което е останало от едно време. Другата страна е музиката.

Разбира се, има го и аспекта на поведение – джентълменството, например. Да си джентълмен или да си дама си е винтидж.

Митко: Което, от тази гледна точка, за нас си е един огромен плюс, хаха.

Каква е разликата между суинг, рокабили и рокендрол?

Павката: Тази тема е много обширна, но най-общо казано, суингът е бил поп-музиката на 30-те години. Той е подразделение на джаза. Тази музика е станала популярна, защото е много бърза, танцувала се е по нощните клубове и се е превърнала в един от символите на тази епоха.

Митко: Суингът е бил доста агресивен, заради голямата близост на танцуващата двойка.

Павката: Рокабили пък е предшественикът на рокендрола и е смесица между традиционното кънтри на белите и ритъм енд блуса на черните. Разликата между него и рокендрола е много тънка. Елвис Пресли, който е звезда на рокендрола, например, започва като рокабили певец.

Митко: Тези две течения идват след суинга. Зараждат се началото на 50-те, след Втората световна война.

Като цяло, това е една култура, която идва от Щатите. На вас не ви ли се иска да се впуснете към основите, да заминете за Чикаго например и да свирите в някой клуб?

Павката: Много ни се иска, макар че и там в момента нещата са много по-различни и по-размити. Но с удоволствие бихме го направили, защото САЩ е меката на винтидж културата.

Митко: Европа също предлага много възможности и има още много какво да видим и направим тук, преди да се насочим към Щатите.

Канили ли са ви някъде извън граница?

Този уикенд бяхме в един клуб в Солун. Вече сме имали няколко концерта в Букурещ. Започваме да получаваме все повече покани за участия зад граница и се опитваме да ги съчетаем в и без това натоварения си график. Ние не се занимаваме само с това – всеки от нас има работа, встрани от тези ни интереси.

Какво пожелание ще отправите?

Забавлявайте се, идвайте на нашите партита и keep swingin’!

Какво още разказаха The Smugglers Collective за бурлеските и дамите на партитата, научете от Div.bg.

Водещи

Най-четени