Как да се държим на работното място 08.10 | 15:50
Неписаните правила на успешната работа в екип и кариерно развитие
Етикетът на работното място включва много повече от формалното „благодаря“ и „моля“. Когато постъпвате на работа, се озовавате на място, където трябва да вложите голяма част от себе си, да покажете, че сте отдадени и съсредоточени над работата и че сте отборен играч.
Нашият екип ще сподели с вас тайните на успешната работа в екип. Постарайте се да следвате следните неписани правила:
- Взимайте по-кратки почивки – нищо не прави по-лошо впечатление на работодателя и колегите от това да си взимате дълга обедна почивка или често да излизате за по цигара.
- Бъдете точни и спазвайте работното време – никой не харесва дезертъорите дори ако си вършите работата по всички всички правила и отмятате задачите за деня. На очи лесно се набиват тези, които не спазват работното си време. Съобразявайте се с колегите и се учете от техните работни навици.
- Говорете по-тихо – старайте се да не се натрапвате на хората около вас с разговорите си по телефона или да давате гласност на мислите си. Опитайте се, когато водите разговор с колега по личен или служебен въпрос да не пречите на работа на околните.
- Бъдете подредени – старайте се да подреждате нещата на бюрото си. По-важно е обаче какво е поведението в общите помещения – никой не е длъжен да мие чашата ви от сутрешното кафе, нито да изхвърля бутилката от минерална вода, която сте оставили.
- Оставете проблемите вкъщи – всеки човек се бори с чувствата и емоциите си дори на работа. Ако имате деца, не им разрешавайте да ви звънят през 5 минути на служебния телефон. Същото важи за приятелите и за другите членове на семейството. Старайте се също така да не си уреждате часове при лекаря или зъболекаря, докато сте на работа.
- Мислете преди да говорите – ако имате недоразумения с мениджъра или с друг колега, не споделяйте с трети страни. Нищо не се разнася по-бързо от слуховете.
- Контролирайте емоциите си – по-младите служители изпитват значителни трудности в това отношение. Опитайте се да не реагирате емоционално на нещата, които се случват около вас. Офисът не е мястото, където можете да изпускате нервите си.
- Спазвайте политиката на компанията относно личните съобщения, имейли, фейсбук и скайп - не е желателно да получавате персонални съобщения на служебната си поща.
Водещи
-
Джартов: 39 населени места са без ток
В Лозенец имаме само 1 обект - хотелски комплекс, чиято дворна площ и басейн са залети с вода,...
07.10 | 18:40
-
В Скопие се карат за "куфарчета с пари от България"
Бившият лидер на опозиционния СДСМ и бивш премиер Зоран Заев отрече твърденията на настоящия...
07.10 | 18:20
-
Калин Стоянов: Абсурдно, но факт!
Депутатът от "ДПС - Ново начало" и бивш вътрешен министър с коментап на наводненията
07.10 | 18:00
-
Евростат: 92,8% от българите работят между 20 и 44 часа на седмица, често на две места
Данните показват забележими разлики между страните от ЕС за тези, които са работили повече от...
07.10 | 17:45
Най-четени
-
Лекар посочи, че COVID е в разгара си в България, разкри симптомите, по които да го различим от грипа
При малките деца COVID може да протече с някои по-нетипични и размити симптоми.
07.10 | 11:44
-
Кофите за боклук в "Люлин“ и "Красно село“ преливат
На сайта на СО има карта с разположението на големи сиви контейнери
07.10 | 11:30
-
Кметът на Несебър посочи виновниците за потопа в "Елените"
Нерегламентирани сметища – бомба със закъснител
07.10 | 12:15
-
Смяната на валутата от 1 януари 2026 г. няма да промени ценообразуването при горивата
Няма абсолютно никаква причина за повишение на цената.
07.10 | 12:00