Расизъм в новата реклама на Coca-Cola? 02.02 | 09:25

Ще я гледат 100 милиона зрители

От Ивайло Коралски

Дни преди най-голямото спортно събитие в САЩ, Super bowl, компанията Coca-Cola е обвинена в расизъм и то съвсем сериозно. Рекламата, която ще видите при колегите от Div.bg, ще бъде излъчена на 3 февруари и ще бъде гледана от около 100 милиона зрители.

Арабската общност в САЩ се е почувствала засегната от клипа, който започва с появяването на арабин с камили. Неназована организация е поискала рекламното видео да бъде променено или свалено.

"Защо арабите винаги се показват като шейхове, забогатели от петрол, терористи или танцьори на кючеци?", е попитал Уорън Дейвид, президент на Американо-арабския комитет против дискриминацията.

Едноминутният тийзър представя своеобразна надпревара между въпросния арабин с камилата, група каубои, красиви момичета от Лас Вегас и мародери тип "Лудият Макс". Всички те се стремят да достигнат до лелеяната бутилка Coca-Cola. На сайта на компанията потребителите могат да гласуват кой ще стигне пръв.

"Рекламата на безалкохолната напитка е расистка, защото показва арабите като назадничави и глупави ездачи на камили, които нямат никакъв шанс да постигнат някаква победа", се казва още в официалното оплакване.

Вижте и вие скандалната реклама и сами преценете дали е расистка, или отговорът се крие в продължението ѝ, което предстои да видим скоро.

Видеото, в Div.bg.

Водещи

Най-четени