Белият дом ограничава рекламите, за да отслабнат американчетата 29.04 | 15:57

От Елена Коцева

Администрацията на президента Барак Обама предлага национална програма, която да ограничи рекламирането на продукти за деца, които са вредни за тяхното здраве.

Като вредни властите посочват продукти с високо съдържание на мазнини, захар и соли.

Според предложението ограничаването на рекламните ще се отрази положително на здравето на американските деца и ще ограничи количеството на деца с наднормено тегло.

Визира се предимно аудиторията на такава реклама, която е на възраст между 2 и 17 години и които изключително много се влияят. Като компании, на които евентуално би могло да се повлияе, документът визира само Coca-Cola и McDonald's.

Ограничаването на рекламите обаче се предвижда в повече от 20 различни видове медии.

Ако компаниите се съгласят на отстъпки на правителството, то количеството на потребителските реклами съществено ще се съкрати. Предложението предвижда също, ако рекламата продължи, производителите да намалят съдържанието на вредни вещества в продуктите си.

iNews припомня, че през 2010 година администрациите на Сан Франциско забраниха на мрежата ресторанти McDonald's да предлага детски менюта. След този случай и други градове предявиха подобни претенции към веригата.

От своя страна съпругата на американския президент Барак Обама е привърженик и популяризатор на здравословния начин на живот. Неведнъж до този момент Мишел Обама събира деца в Белия дом в подкрепа на тази кауза.

Водещи

Най-четени