737 Max 8 паднал заради грешки на производителя, авиокомпанията и пилотите 25.10 | 16:17
Има липсващи данни в дневника за поддръжка, пропусната е и ключова проверка, сочи още разследването

Самолетът Boeing 737 Max 8 на компанията Lion Air е катастрофирал в резултат на поредица от аварии, сочат резултати от разследването на трагичния инцидент в Индонезия преди година, когато загинаха всичките 190 души на борда.
Публикуваният в петък доклад разкрива нарушения на процедурите и грешки както от страна на производителя, така и на авиокомпанията и на самите пилоти. Очевидно е, че не е имало яснота относно част от протокола за летене, като в същото време предишни неизправности е трябвало да доведат до щателен преглед и основен ремонт, твърдят индонезийските разследващи органи, предаде БНР.
Те също така разкриха, че дневникът за поддръжка е бил непълен и че ключова част от оборудването, а именно конлретен сензор, не е била проверена правилно преди употреба.
Компанията "Боинг", действайки без адекватен надзор от страна на американските регулатори, не е успяла да оцени рисковете при проектирането на софтуера за пилотската кабина на самолета 737 MAX, което е допринесло за катастрофата на самолета на Lion Air.
Индонезийските разследващи органи разкритикуваха дизайна на т.нар. "Система за усилване на маневрените характеристики” (MCAS), която автоматично контролира хоризонталната тримовка на самолета, а изходните данни за необходимите корекции тя черпи от датчиците за ъгъл на атака, разположени от двете страни на пилотската кабина.
"Проектирането и сертифицирането на MCAS не е отчела по подходящ начин вероятността от загуба на контрол върху въздухоплавателното средство", се казва в доклада.
От месеци насам "Боинг" работи по редизайн на MCAS, но все още тази автоматична система не е сертифициран от Федералната авиационна администрация на САЩ.
В разследващия доклад също така се посочва, че "недостатъци" в комуникацията и ръчното управление на самолета са допринесли за катастрофата, както и сигнали за тревога, които са разсеяли пилотите в пилотската кабина.
Самолетът 737 Max 8 на "Боинг" се разби през октомври 2018-а година малко след излитането от Джакарта. Катастрофата беше последвана от нов смъртоносен инцидент със същия модел на "Боинг" през март тази година, който пък беше собственост на етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines).
Двете катастрофи доведоха до принудително приземяване на всички самолети от модела 737 по целия свят, като и до ден днешен те нямат разрешение да леят.
Разследващите органи отбелязаха, че са били налице девет фактора, довели до трагедията в Индонезия, и посочиха, че е възможно всеки един от тях да е бил от решаващо значение за фаталната комбинация от аварии, предизвикала катастрофата.
Водещи
-
Починалото 7-годишно дете от Литаково е било качено в линейката към София интубирано
В екипа е имало и реаниматор от болницата в Ботевград
05.05 | 12:45
-
През май изтича важен срок за земеделските стопани
"Фокус" публикува полезната информация за всеки земеделски стопанин:
05.05 | 12:30
-
За по-чист въздух: София инвестира нови 6 млн. лв. в зелена инфраструктура
„Проектът ще подкрепи усилията ни за подобряване качеството на живот на хората в София.
05.05 | 12:00
-
През май - гръмотевични бури и температури до 33 градуса
Тя подчерта, че почти през цялото второ десетдневие от месеца оставаме в неустойчивата...
05.05 | 11:30
Най-четени
-
10371 българи, които се осигуряват задължително за втора пенсия, са се отказали от нея
НАП води електронен регистър на тези хора, както и на възобновилите участието си в УПФ.
05.05 | 10:45
-
На 5 май линиите на градския транспорт в София работят по празнични разписания
На 2 май, след празничния 1 май, градският транспорт също беше с празнично разписание.
05.05 | 09:45
-
"Възраждане" внася трето предложение за референдум за лева
След дискусията ще последват протести като форма на натиск срещу правителството, обяви...
05.05 | 10:15