Бизнес социалната мрежа Viadeo отлага планове за излизане на борсата 16.05 | 16:58
В момента в процес на листване е основният конкурент на сайта - LinkedIn

Втората най-популярна в света бизнес социална мрежа Viadeo, след LinkedIn, обяви, че се отказва от плановете си за първично публично предлагане (IPO).
Вместо това компанията ще предпочете да се фокусира върху растежа си на развиващите се пазари, казва нейният изпълнителен директор, цитиран от Ройтерс.
Базираната във Франция компания подготвяше IPO в Европа, САЩ и Хонконг в опит да улови текущата вълна на инвеститорски интерес към млади технологични групи. Повишеният инвеститорски интерес през последните месеци изстреля оценките на тези компании скоростно нагоре.
Основният конкурент на Viadeo LinkedIn в момента е по средата на процес по листването на част от капитала си на Уолстрийт и се надява да привлече 150 милиона долара. Целта ѝ е с тях да подпомогне по-нататъшното си продуктово разрастване, а също и бъдещи назначения и придобивания.
След 18 до 24 месеца Viadeo планира да преразгледа възможността за публично предлагане.
"Към нас беше проявен страхотен интерес от страна на банкери, частни инвеститори и търговци", коментира главният изпълнителен директор Дан Серфати. "Но преценихме, че основите ни са достатъчно стабилни, за да можем да изчакаме с публичното предлагане и вместо това решихме да се фокусираме върху ръста си на развиващите се пазари, най-вече Азия и Латинска Америка", допълва той.
Viadeo, която в момента има 35 милиона регистрирани потребители, се стреми да задмине конкурента си LinkedIn, като създаде международна мрежа и привлече потребители от Европа, Китай, Индия и Латинска Америка.
Професионалната социална мрежа LinkedIn в момента е фокусирана основно върху американския пазар и има повече от 100 милиона потребители.
Определеният ценови диапазон в IPO-то ѝ оценява групата на 3 милиарда долара, или около 12 пъти нейните продажби за 2010 г. За сравнение, и Google, и Yahoo в момента са оценени от пазара на съответно 6 и 3,5 пъти продажбите си за миналата година.
Бизнес моделът и на LinkedIn и на Viadeo е фокусиран върху първоначален безплатен достъп за потребителите, които могат да публикуват данни за своя професионален опит, като впоследствие се предлага платен достъп за "премиум" потребители. Друга част от приходите на тези сайтове се генерират от продажбата на реклама.
Водещи
-
Топлофикационните дружества поискаха драстично увеличаване на цените на парното и топлата вода на фона на спад на цените на газа
Той отбеляза, че потребителите се тревожат, особено пенсионерите и хората с ниски заплати.
07.04 | 13:30
-
БАБХ започва масирани проверки по магазини, вериги и търговски обекти за агнешко месо, яйца и бои за яйца
"Българското агнешко ще е със син печат, което го отличава от вносното – с червен печат",...
07.04 | 13:18
-
Йотова: В целия свят се говори повече за оръжие
„Днес, когато в целия свят се говори повече за оръжие и се правят сметки как да се развиват...
07.04 | 12:59
Най-четени
-
Протест срещу убийствата на пътя се провежда пред Съдебната палата в София
Предвидено е оттам протестът да мине през Министерството на правосъдието и парламента....
07.04 | 09:45
-
Ледено утро, ниски температури, студ и сняг в части на страната
Ето каква е обстановката в страната:
07.04 | 09:27
-
15 737 са чуждестранните студенти, които учат у нас през 2024 г.
През 2024 г. почти 9 000 чуждестранни студенти идват от страни извън Европейския съюз, а почти...
07.04 | 10:45
-
Андрей Райчев прогнозира с висока степен на вероятност предсрочни парламентарни избори в близко бъдеще
Гледната точка на Геновева Петрова
07.04 | 10:30