Впечатляващ борсов дебют за LinkedIn 19.05 | 17:06

Над 90% поскъпнаха акциите на бизнес социалната мрежа в началото на търговията с тях

От Нели Минчева

Бизнес социалната мрежа LinkedIn направи впечатляващо излизане на Нюйоркската фондова борса.

В сряда базираната в Калифорния компания пласира акциите си в горната граница на определения ценови диапазон. При цена от 45 долара и пласирани 7,84 млн. броя ценни книжа фирмата набира повече от 350 млн. долара и получава начална пазарна капитализация от 4,3 млрд. долара.

В началото на плановете за
IPO ценовият диапазон беше определен на 32 – 35 долара, като впоследствие, поради големия интерес към листването на такъв тип технологична компания, параметрите бяха променени на 42 – 45 долара за акция, съобщава Блумбърг.

А днес, след първите минути от началото на борсовата си търговия,
LinkedIn повиши цената на книжата си с над 90% до около 87 долара за брой (към момента на сесията).

Членовете на LinkedIn използват сайта, за да търсят работа, да намират квалифицирани и талантливи служители, да се свързват с експерти от различни професионални сфери.

Базовото използване на платформата на компанията е безплатнo, но съществуват и платени профили, които дават достъп до повече функционалности. Освен по това направление, компанията генерира приходи и от продажбата на реклама.

Сайтът LinkedIn често е сравняван със социални мрежи като Facebook и Twitter. Неговите собственици обаче подчертават, че бизнесът им се различава от този на посочените компании. Това според тях е така заради големия дял на приходите от продажби на абонаменти, което прави компания сравнима с фирмите, продаващи софтуерни решения като услуга.

iNews припомня, че други големи социални сайтове, за които има повече или по-малко конкретни очаквания да станат публични компании, са Groupon, Twitter и Facebook.  

Водещи

Най-четени