Добри новини за потребителите на сайтове за билети 30.09 | 11:41
88% от търговците вече спазват изискванията спрямо 40% преди година
Европейците, които купуват онлайн билети за концерти и спортни прояви, получават добри новини от Европейската комисия (ЕК). От институцията оповестиха резултатите от свое разследване на сектора, в който се цели да бъде вкаран по-голям ред от съществуващия в момента.
ЕК е проверила общо 414 сайта, които продават билети за различни събития, като е открила, че едва 40% от тях през 2010 г. са отговаряли стриктно на поставените изисквания от европейското законодателство.
Така например редица търговци предоставят подвеждаща информация за крайната цена на билетите, в която не са включени някои такси или скрити за потребителите разходи.
Други пък имат несправедливи условия и правила за своите клиенти. Често срещан проблем е това, че търговецът не гарантира навременната доставка и в някои случаи се стига до положение, в което поръчалият получава билета си, след като съответното събитие е приключило. Също така понякога не е ясно дали купувачът ще получи парите си обратно, ако проявата бъде отменена.
На базата на получените резултати от ЕК са решили да затегнат контрола в сектора. Експерти на комисията са започнали да се свързват със собствениците на проблемните сайтове, за да ги приканят да отстранят нередностите, ако не желаят да бъдат глобявани.
Макар и да е имало случаи, в които се е наложило да бъде прибегнато до наказателни мерки, от ЕК казват, че досега голяма част от сайтовете за билети са коригирали своята политика. Така към момента делът на спазващите изискванията вече е скочил до 88 на сто.
"Това е важно постижение за потребителите в Европейския съюз (ЕС): направените проверки водят до резултати, засягащи проблемни сектори и прочиствайки пазара, така че цените да бъдат ясни, а информацията – надеждна. Интернет се използва все повече за проверка на възможностите за развлечения и за сравнение на цени и оферти – хората трябва да могат да правят това, без да стават жертви на измама." Такъв е коментарът в съобщение до медиите на Джон Дали, еврокомисар по въпросите на здравеопазването и политиката за потребителите.
По данни на ЕК за 2009 г. 35 на сто от европейските потребители, които някога са пазарували онлайн, са купували билет за културно или спортно събитие. В същото време това е една от сферите, в която традиционно са получавани най-много оплаквания за измами при пазаруване онлайн. След взетите мерки се предполага, че това вече няма да е така.
Водещи
-
Асен Василев с критика към работата на министъра на финансите Теменужка Петкова
По думите му за последните 10 години няма забавяне на данните. „Имаме забавяне на данните за...
04.02 | 17:40
-
Премиерът: Няма да променяме данъчно-осигурителната тежест 2
Той поясни, че предложението на Министерски съвет ще бъде до 40% разходи от БВП и бюджетен...
04.02 | 17:20
-
Мъжете и жените ще се пенсионират на еднаква възраст
Друга мярка предвижда осъвременяване на пенсиите за трудова дейност, както и пенсиите,...
04.02 | 17:00
Най-четени
-
Жена намушка с нож няколко души в София
Инцидентът е станал малко преди 8:30 часа тази сутрин.
04.02 | 09:45
-
Тръмп предприе решителни действия спрямо социалната мрежа TikTok
Вашингтон настоява за прехвърляне на собствеността в американски ръце, за да гарантира...
04.02 | 09:30
-
Асен Василев с критика към работата на министъра на финансите Теменужка Петкова
По думите му за последните 10 години няма забавяне на данните. „Имаме забавяне на данните за...
04.02 | 17:40