Добри новини за потребителите на сайтове за билети 30.09 | 11:41
88% от търговците вече спазват изискванията спрямо 40% преди година

Европейците, които купуват онлайн билети за концерти и спортни прояви, получават добри новини от Европейската комисия (ЕК). От институцията оповестиха резултатите от свое разследване на сектора, в който се цели да бъде вкаран по-голям ред от съществуващия в момента.
ЕК е проверила общо 414 сайта, които продават билети за различни събития, като е открила, че едва 40% от тях през 2010 г. са отговаряли стриктно на поставените изисквания от европейското законодателство.
Така например редица търговци предоставят подвеждаща информация за крайната цена на билетите, в която не са включени някои такси или скрити за потребителите разходи.
Други пък имат несправедливи условия и правила за своите клиенти. Често срещан проблем е това, че търговецът не гарантира навременната доставка и в някои случаи се стига до положение, в което поръчалият получава билета си, след като съответното събитие е приключило. Също така понякога не е ясно дали купувачът ще получи парите си обратно, ако проявата бъде отменена.
На базата на получените резултати от ЕК са решили да затегнат контрола в сектора. Експерти на комисията са започнали да се свързват със собствениците на проблемните сайтове, за да ги приканят да отстранят нередностите, ако не желаят да бъдат глобявани.
Макар и да е имало случаи, в които се е наложило да бъде прибегнато до наказателни мерки, от ЕК казват, че досега голяма част от сайтовете за билети са коригирали своята политика. Така към момента делът на спазващите изискванията вече е скочил до 88 на сто.
"Това е важно постижение за потребителите в Европейския съюз (ЕС): направените проверки водят до резултати, засягащи проблемни сектори и прочиствайки пазара, така че цените да бъдат ясни, а информацията – надеждна. Интернет се използва все повече за проверка на възможностите за развлечения и за сравнение на цени и оферти – хората трябва да могат да правят това, без да стават жертви на измама." Такъв е коментарът в съобщение до медиите на Джон Дали, еврокомисар по въпросите на здравеопазването и политиката за потребителите.
По данни на ЕК за 2009 г. 35 на сто от европейските потребители, които някога са пазарували онлайн, са купували билет за културно или спортно събитие. В същото време това е една от сферите, в която традиционно са получавани най-много оплаквания за измами при пазаруване онлайн. След взетите мерки се предполага, че това вече няма да е така.
Водещи
-
Държавата предлага 30% сградна инсталация в сметката за парно
След решение на Върховния административен съд досегашният начин на изчисление беше отменен
20.03 | 13:20
-
И превозвачите излизат на протест
20.03 | 13:10
-
Търсят 225 войници, нужни са шофьори, механик
Кандидатите могат да подадат заявления до 25 април 2025 година
20.03 | 12:59
-
Научете кога и как да варосвате правилно вашите овошки
Всяка пролет градинарите в България се изправят пред дилемата дали да варосват овошките си.
20.03 | 12:45
Най-четени
-
Какви потребителски такси дължим като здравноосигурени
Информацията важи за всички лечебни и здравни заведения на територията на страната, независимо...
20.03 | 08:30
-
Лорер: Видя се мнозинството в зала вчера - на управляващите и ДПС-Ново начало
"Имам сериозни опасения за този бюджет. ПП-ДБ няма да подкрепи бюджета, защото не се изпълни...
20.03 | 08:45
-
Пловдивският окръжен съд постанови по-тежки присъди на близнаците от Цалапица
Магистратите увеличиха наложеното на всеки от подсъдимите наказание в размер на 3 години...
20.03 | 11:15
-
Мъчителят Красимир:Биологичната му майка е била проститутка и го е изоставила като малък
Израснал е в домове за сираци. Биологичната му майка е била проститутка и го е изоставила като...
20.03 | 08:59