ЕС дава на потребителите повече контрол върху онлайн рекламата 15.04 | 20:06
Ще можем да изключваме рекламни приложения, следящи поведението ни в мрежата

Все повече компании, които рекламират онлайн в Европа ще предоставят на потребителите възможността да изключат рекламите, които събират данни за своята аудитория преди регулациите на ЕС по въпроса да влязат в сила в края на май, пише cio.com.
Европейският клон на Бюрото по въпросите за рекламата в интернет (Internet Advertising Board - IAB) пусна в четвъртък (14 април) документ, наречен "рамка за поведенческото рекламиране онлайн" (Online Behavioral Advertising Framework – OBA).
Рамката описва в детайли как рекламистите могат да информират потребителите за наличие на проследяващи технологиите в рекламите и как потребителите могат да изключат тези приложения.
Рамката се пуска преди т.нар. Cookie Директива на ЕС да влезе в сила на 25 май. Според нея компаниите трябва да получат изрично съгласие от потребителите, преди да използват проследящи Cookie-та или програми, които записват информация от рода на данни за сърфирането на потребителите в мрежата и приблизителното им физическо местоположение.
Новият закон е резултат от нарастващата загриженост относно данните, събирани от компаниите. Проследяването на хората в интернет предлага възможности за по-големи приходи, тъй като по този начин могат да се пускат по-адекватни за конкретния потребител реклами.
Според IAB Europe вече 39 компании и уебсайтове са се съгласили да следват рамката, която изисква поведенческите реклами да показват и информация, че в тях са използвани технологии за проследяване на потребителите.
Сред компаниите, които са се включили в инициативата нa IAB Europe, са Google, Yahoo, Microsoft, AOL и различни медии.
От IAB Europe съобщиха, че това усилие на индустрията е опит за саморегулация, въпреки че Европейската комисия ще реши дали предложенията от държавите членки са в съответствие с директивата.
Директивата не описва как точно потребителите ще бъдат информирани. Според нея cookie-тата ще бъдат съхранявани или достъпни на компютъра само ако потребителят е дал съгласието си за това, след като е бил ясно и точно информиран.
Водещи
-
Спират камионите по част от „Тракия“ всеки петък и неделя от август
Моторните превозни средства над 12 тона, включително с ремаркета и полуремаркета, ще могат да...
07.08 | 17:57
-
Българските проститутки вече таксуват в евро
Проверка в сайтове, които предлагат жрици на любовта, показа, че офертите вече са не само в...
07.08 | 17:40
-
Пловдивският окръжен съд намали паричната гаранция на Георги Георгиев
В мотивите си магистратите посочват, че продължителността на задържането влияе на оценката за...
07.08 | 16:45
-
Заведение, което работи без категоризация, констатираха контролните органи при масова проверка в Созопол
С какво нещо ми помага това евентуално във връзка с моята дейност, аз правя пици", коментира...
07.08 | 16:15
Най-четени
-
Как ще изглеждат бъдещите евробанкноти?
Това са: "Европейската култура“, насочена към споделени културни пространства и значими...
07.08 | 13:00
-
Няколко столични квартала са без топла вода поради аварии
Засегнати са жителите на ул. "Калина Малина" № 1 и бул. "Шипченски проход" № 23 в Гео Милев....
07.08 | 12:30
-
Последен ден за търговците да подготвят изписването на цените на стоки и услуги – и в лева, и в евро
Етикетите трябва да показват с еднакъв шрифт двете цени
07.08 | 09:45
-
Маси с атласи и интерактивни материали: МОН обнови близо 500 класни стаи
От 2023 година, когато за първи път МОН финансира модернизирането на училищните кабинети по...
07.08 | 12:15