"Умни" билбордове съобразяват кой ги гледа 16.04 | 15:14

Анлизът на околната среда вдига ефективността на рекламата с 60%

От Елена Коцева

Дигитални билбордове, които показват различни изображения в зависимост от това кой ги гледа – тази идея не е нова, но напоследък беше прегърната най-вече от стартиращия бизнес като нова форма на ефективна таргетирана реклама, по подобие на онлайн рекламата, пише mashable.com.

"Умната" билборд технология беше представена този четвъртък от разработчиците от Immersive Labs. Софтуерът пристъпва към видео анализ, анализ на средата, анализ на информация от социални мрежи (Twitter и Foursquare) и едва тогава "взима решение" какво да бъде изображението в определен момент.

Ако пред билборда застане млад мъж, то ще се изобрази реклама за афтършейф, а не на дамски хигиенен продукт. Ако наоколо е шумно е много по-вероятно да се появи реклама на аудио системи и компоненти.

Ако пък се подаде информация, че в района, в който е позициониран билбордът, има спортно събитие например, много по-вероятно е да се изобрази реклама на Nike отколкото на FedEx.

Технологията за видео анализ, която от Immersive Labs прилагат при "умния" билборд, не е нова. И сега много от дигиталните билбордове са снабдени с уеб камери, чрез които се определят възрастта и пола на хората, които поглеждат към рекламните пана, както и преценяват колко време минувачите отделят за гледане на рекламите.

Тези данни се ползват от рекламодателите и за измерване ефективността от рекламите в определени райони. Новото в софтуера на производителя на "умните" билбордове е анализът на средата.

Тестове показват, че благодарение на новите данни, включени към анализа на таргет групите, се подобряват ефективността на рекламата с до 60%.

Водещи

Най-четени